Psykiskt sjuka hålls fängslade (SR)

Mer
3 år 6 månader sedan #1288361 av Drummer
Nisse! Jag ska tänka på det att inte skriva fler hyllningsposter till dig. Det har varit barnsligt av mig många ggr pga fylla. Jag tycker bra om dig Nisse och hoppas att vi kan bli vänner igen

Tack Pimed och Krokus. Jag mår inte bra inför Fredagen för tänk om jag byter medicin och mår ännu sämre. Jag hoppas givetvis på förbättring men det finns en stark oro ändå att jag skall försämras. Har svårt att tänka mig att dom lägger in mig på psyket, men morsan är med och kan parata för mig om jag inte själv skulle orka.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288362 av Geta
Det är inte så stor skillnad på medicinerna. Huvudsaken är att du inte slutar med dom.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288363 av Drummer

Geta skrev: Det är inte så stor skillnad på medicinerna. Huvudsaken är att du inte slutar med dom.


Jag slutade vid två tillfällen men Clozapine pga viktuppgång och blev jättedålig efter 1 vecka. Clozapine vill jag inte börja med igen för den gör en tjock. Idag har jag mått lite bättre men långt ifrån bra. Vill bli av med min paranoia och ångest depression. Vet att jag dricker för mycket alkohol för att döva tristess. Det blir en on cirkel. Jag har ju fan ingen lust med ngt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1288364 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Psykiskt sjuka hålls fängslade (SR)
Drummer du kan inte inte göra mer än du gör. Ge inte upp, ge aldrig upp. Alla kriser är tillfälligheter och är normalt sätt övergående. Så är det för oss alla. Ha inte bråttom livet väntar på dig när du har blivit lite bättre. Ibland blir det bakslag. Gäller att kämpa igenom sig till andra sidan av tunneln så blir det bra igen.

Vad är det för dumheter du säger Geta. Du är ingen läkare. Mediciner fungerar olika varför tror du annars det finns olika antibiotika tex. Samma sak med psykiska mediciner. Du får sluta upp med dina dumheter.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288367 av Drummer
Du har rätt Pimed ska tänka på det!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288374 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Psykiskt sjuka hålls fängslade (SR)
Jo drummer sedan när krisen är över. Vilket jag är övertygad om att det går över. Så när det är stabilare får man hitta nya sätt att leva på som kan göra att man har ett vettigt liv som fungerar bra igen.

Edit: nu ska jag logga ut!
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Pimed.