Chef spred till alla om våldtäkt och trakasserade offret!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1300871 av Pimed
Bojkotta Hemköp i Mörby Centrum! Fyfan vilken chef vissa vill man skada så jävla allvarligt.

handelsnytt.se/2020/11/18/nathalie-valdt...t-jobba-dagen-efter/
Mer
3 år 4 månader sedan #1300881 av Klanggedin
Är det sånt här som brukar dyka upp i dina trådar?
Mer
3 år 4 månader sedan #1300883 av krokus
Jag läste artikeln för några dagar sedan, hemskt för tjejen! Hennes chef vet nog varken vad empati eller sympati är för något. Chefen ska skrivit sms till henne att hon borde bry sig om sina kollegor!

När jag var i Mörby centrum senast fanns bara Hemköp och en liten Ica. Den lilla Ica-butiken har dåligt utbud, så jag förstår om folk väljer Hemköp framför Ica. Får hoppas att Hemköp i Mörby centrum går i konkurs!
Mer
3 år 4 månader sedan #1300885 av Klanggedin
Det är för lite hänsyn nu för tiden. inte ens en sån här grym grej ger ursäkt :(
Mer
3 år 4 månader sedan #1300887 av Cosmos
Men själva butiken hade ju ingenting med våldtäkten att göra! Det är ju våldtäkten som är det centrala för hennes mående. Och att vara sjukskriven efter en våldtäkt är inte speciellt konstigt, det borde arbetsgivaren förstått, visst är det så.

När jag jobbade i köket på Ackis blev jag våldtagen efter en våt kväll ute. Dagen efter gick jag till jobbet som vanligt men gick först upp på gynekologen för en tid. Så det var de som hjälpte mig igenom det hela. På jobbet sade jag ingenting.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300894 av Klanggedin
Jag blir så himla upprörd av sånt här.. Vad är poängen?