Om vräkning och psykisk ohälsa

Mer
3 år 3 månader sedan #1303153 av Richard
Jadå, men jag fixa egen advokat. Trodde Hyresgästföreningen skulle hjälpa mig med det. Men jag valde en av Helsingborgs bästa advokater o vann o fick bo kvar. Min hyresvärd fick då stå för alla kostnader. Hade jag förlorat hade jag fått stå för dom o jag hade blivit vräkt, men då hade jag tagit mitt liv istället.

Hamnade först på psyket innan jag orkade kontakta advokaten. Så det var rätt illa...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1303155 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Om vräkning och psykisk ohälsa
iaf Admin1 jo jag såg min chans att få lägenhet på det sättet och tog den och var ganska så säker på att jag skulle inte hamna på rättspsyket. ibland får man improvisera.... för att det ska funka.

Rickard,

men herregud skulle du tagit ditt liv om du förlorade lägenheten. det är juh allvarligt. du kan inte mena allvar? jag har blivit utsatt som barn för sexuella övergrepp i tonåren för våldtäkter och sexuellt utnjyttande även som vuxen har jag blivit utsatt för sexuellt våld inte tar jag mitt liv. och det är det värsta man kan gå igenom.

jag har flera ggr varit hemlös. det var ingenting jämför det sexuella våldet som jag har blivit utsatt för.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303161 av Richard
Jag vet egentligen inte...

Men när jag fick vräkningen åt jag först upp alla mina sömntabletter med sprit. Men ringde min pappa, mamma o syster, som ringde ambulansen som kom o jag blev inlagd. Hade jag verkligen velat så skulle jag inte ha ringt dom.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303295 av Cosmos
Kan skriva under på att Hyresgästföreningen är skit. När jag bodde i Stockholm hade jag mögel i lägenheten och skickade efter dem för att ta strid mot hyresvärden. De var hos mig, beundrade lägenheten och gick.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303313 av Geta
Kan tala om att facket är inte heller något att ha, när man är psykiskt sjuk och jobbar. Företagshälsovården är också botten.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303330 av Admin1
Stämmer Geta. Egentligen skall man skaffa advokat om man får problem på jobbet och vill behålla det.