Psykadelika mot depression? (Nyhetsmorgon)

Mer
3 år 4 månader sedan #1307457 av zoegas
Om jag börjat höra röster igen.. Fy fan vad jag hade ångrat den svampen då.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307459 av Klanggedin
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307466 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Psykadelika mot depression? (Nyhetsmorgon)
Hallucinogener är det bästa som jag vet. Svampar, meskalin, DMT, 2CB, 2CI och 2CP. Ska nästa år åka till utlandet på en shamansk sammankomst där vi kommer dricka San Pedro. Ser så himla mycket framemot det.

Det man ska vara försiktig med om man har risken att snea och fastna i det är LSD och andra kemiska hallucinogener. Svampar är fritt fram. Vet ingen som fastnat i trippen med svampar däremot hört många som har försvunnit pga LSD för hela livet och för att aldrig komma tillbaka igen. Så lyd mitt råd har ni risker för det ta svampar istället. Om man snear så går det över efter ett dygn efter när man har sovit och vaknar är en ny bra dag som man får andas ut. Jag har aldrig nånsin sneat. Däremot har jag sneat på cannabis. Men det var det starkaste gräset man kan få tag på som man rökte mycket av när det fanns. Som tex white widow! Idag finns väl starkare sorter än i min ungdom där vi åkte ned till Christiania. Och köpte för alla pengar så mycket vi kunde och tog med oss hem och hade ett jävla party.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307467 av Klanggedin
Fniss.. jag läste inte men fniss :P
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307568 av Admin1
Det är inte lätt och bevisa effekt för 250-1000 personer krävs. Det svåra är att få effekt i större studier, även om effekten är bra på 50 personer. Placeboeffekten brukar vara ganska hög för antidepressiva och gör det svårare att bevisa effekt.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.