Fördubbling i tvångsvård av psyksjuka i pandemin

Mer
3 år 3 månader sedan #1306645 av Nissegossen
Antalet vårdintyg inom NU-sjukvårdens vuxenpsykiatri har fördubblats under pandemin.

Det uppger verksamhetschefen för Ttela

www.expressen.se/gt/fordubbling-i-tvangs...syksjuka-i-pandemin/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1306648 av Geta
Psykiskt sjuka väntar för länge med att söka vård. Det tror man är förklaringen till ökad tvångsvård.
Mer
3 år 3 månader sedan #1306676 av Cosmos
Tankarna på att vara smittad av Covid-19 gör att tankar om att många vanföreställningar om kroppens beskaffenhet dyker upp. Jag har ju lite vanföreställningar om kroppen (ja, alltså om man är varse att det är vanföreställningar är de ju egentligen inte det) t ex att jag inte kan kissa, att jag har den och den sjukdomen eftersom det är en arvsynd och hela tiden är det min släkt som är inblandad där dessa är satan direkt nedärvd osv. Kan hålla på hur länge som helst, ingenting är groteskt nog.
Mer
3 år 3 månader sedan #1306679 av Geta
Jag får säga att jag känt mig ganska lugn under pandemin. Saknar bio, teater, konserter och cafébesök.
Mer
3 år 3 månader sedan #1306686 av wasp
Är inte hypokondriker, men lider av psykossjukdom, glaskroppsavlossning i vänster öga och astma. Lever som vanligt så gott det går ändå, pandemi till trots. Man kan inte gå och vara rädd att bli smittad av Covid hela tiden. Även om du sitter halvt om halvt i karantän kan någon hos ICA hosta till på dig!
Mer
3 år 3 månader sedan #1306693 av koi
HSL LPT. Ingen större skillnad. Skriver man ut sig blir det LPT. Största skillnaden är att de inte kan ta min mobil.