Människor som säger sig prata med de döda

Mer
3 år 3 månader sedan #1308668 av Nissegossen
Den som dömer dig hårdast är du själv. Som det står i Nya Testamentet säger Jesu den dom du mäter med blir du själv dömd. På det säger jag, du dömer dig själv. Jag dömer dig inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1308673 av Pimed

Nissegossen skrev: Den som dömer dig hårdast är du själv. Som det står i Nya Testamentet säger Jesu den dom du mäter med blir du själv dömd. På det säger jag, du dömer dig själv. Jag dömer dig inte


Inte riktigt! Det finns moral vad som är rätt och fel och det kollektiva ansvaret. Att jag dömer människor som inte gör ett skit att tänka på andra och finnas där man behövs för att göra världen till en bättre plats är för man vet vad som är gott och rätt. Inte för man dömer sig själv. Visst när jag var yngre brydde jag mej inte ett skit om nånting över huvud taget. Men nu är vi inte unga utan äldre och just därför borde veta bättre. Men för vissa verkar det som att det har blivit värre. Förr i tiden var det ingen som öppet pratade rasistiskt. Idag vädrar alla både öppet och och högt och tydligt om sina rasistiska åsikter och värderingar som tex Cosmos gör som många rabiata babianer brukar göra. Sprida sin dynga om rasism, intolerans och fördomar. Inte betyder det att jag är rasist utan det betyder att jag kan skilja åt vad som är rätt och gott här i världen. Det handlar om oxå hur fel hon har. Det vet hon även själv om. Det betyder inte att jag har fel. Bara för jag dömer ut hennes fel. Utan det handlar om att jag vet vad som är rätt och fel och lever enligt detta. Visst finns det inom mej fördomar men istället för att gå runt och tror det som jag tror är sant så försöker jag ta reda på hur jävla fel som jag har. Det handlar allting för mej om att jag försöker motbevisa och hitta bevis på hur fel jag har om mina fördomar och förutfattade meningar. För jag vet om att min hjärna kan lura mej så in i helvete mycket. Att det man tänker dom flesta ggr behöver inte vara sant. Vilket jag gång på gång får bevisat och utvecklas framåt. Så jävla komplicerat är det.


Tex så tror jag att jag kommer få evig död. Det har jag alltid trott. Därför ville jag diskutera frågan med dig för att ta reda på om det är verkligen så eller om jag har fel! För jag vill inte få evig död om det nu finns ett evigt liv över huvud taget vilket jag är många ggr skeptisk för men vissa andra ggr hoppas och tror på evigt liv men att jag ändå kommer få evig död så egentligen spelar det ingen roll. Men ändå är jag nyfiken.