Psykologen: Så hanterar du oro och katastroftankar

Mer
3 år 3 månader sedan #1310793 av Nissegossen
Ovisshet kan leda till stark oro och ångest. Det har för många blivit extra tydligt under coronapandemin som fortfarande inte har ett tydligt slutdatum.Psykologen David Waskuri delar med sig av sina bästa råd för att hantera negativa tankar och oro.
– Hur ska man förhålla sig till att det inte finns något svar? Hur hanterar man ovisshet? 
www.expressen.se/halsoliv/psykologi/ange...och-katastroftankar/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1310801 av krokus
Tack för länken, Nisse!

​​​​​​I mitt fall har nog inte ångesten blivit särskilt mycket värre sedan coronapandemin började. Jag lever nästan som innan. Vissa aktiviteter har jag slutat med. Det är trist, men hellre ha tråkigt ett tag till, än att dö genom att hosta sönder lungorna (pga covid-19)! 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1310813 av Pimed
Nissegossen jag trodde tipsen skulle vara gamla klyschor men det var det inte. Utan väldigt bra tips, råd och stöd. Wow! Jag är förvånad. Expressen lixom!
Mer
3 år 3 månader sedan #1310816 av Geta
Jag har inte heller fått ökad oro och ångest under pandemin. Det märks inte heller bland medlemmarna på Viska.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1310821 av Pimed
Geta har jag inte skrivit flera ggr att dom flesta av mina vänner är mellan 50-75 år gamla och hur orolig jag är. Sedan även orolig för dom äldre på mitt boende. Hur kan du ha missat det. Det har ställt till det en massa jävla begränsningar och försiktighetsåtgärder i mitt liv.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310823 av Nissegossen
Pimed ursäkta vi är hur många medlemmar bortåt 5000? I alla fall måste alla andra gå på tå för att inte drabbas av din vrede av någonting som du tolkar i din skalle skulle gälla just dig. I generella frågor måste man kunna svara generellt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum