Lite träning behövs för att motverka depression (Expressen)

Mer
3 år 3 månader sedan #1311887 av Cosmos
Jag började gå halvtimmespromenader när jag drabbades av ångest och depression för nu längesedan. Det lindrade ångesten men inte depressionen utan jag fick piller för denna. Mina psykoser har kommit som en blixt från klar himmel och har inte haft med belöningssystemet att göra.

Funderar nu allvarligt på att sluta med min Zyprexa eftersom den dämpar mig känslomässigt och gör mig passiv. Mina vanföreställningar och ångest försvinner inte med medicin heller. Fast någon paranoia har jag inte. 
 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311919 av Pimed
Jo klangen jag har schizofreni. Så jag vet hur det är. Beklagar verkligen. Ledsen för att jag trodde du var frisk. Jo det är bäst att ta sina mediciner. Men det har blivit mycket bättre och jag är övertygad om att det ordnar sig även för dig! Du har fortfarande mycket att leva för och du är fortfarande ung. Dom tio första åren är vanligtvis värst. Mej tog det längre tid men jag har tagit lite psykedeliska substanser så att det blev mycket svårare att bli bättre!

*Peace*
Mer
3 år 3 månader sedan #1312089 av Admin1
Har du provat Abilify, Cosmos? Risperdal är ett alternativ till Zyprexa.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312180 av Klanggedin
Är man bäst så är man.. Dom behöver ge en mediciner för att man inte ska ta ner hela universum!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1312183 av Pimed
Det låter inte alls bra! Det låter allvarligt. Jo det är bra att det finns hyfsade mediciner. Hade det varit förr hade vi levt och dött frihetsberövande i en äcklig, vidrig och omänsklig institution.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312184 av Klanggedin
Man ska va tacksam för utvecklingen, inte hata för hur det kunde ha varit... Det bästa har inte hänt och jag tror det kommer ske positiva saker för oss som har sjukdom!