Kan ångest och depression smitta andra?

Mer
3 år 2 månader sedan #1314302 av Geta
Nej, naturligtvis smittar inte schizofreni. Det sitter djupare än så. Men personer kan få ångest och bli deprimerade av att träffa oss. Särskilt om de inte accepterar ecentriska människor.
Mer
3 år 2 månader sedan #1314303 av Geta
Det här programmet med Anders Hansen svarar på en del av dessa frågor:

www.svtplay.se/video/29761570/din-hjarna...a-kanslor?start=auto
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1314304 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?
Precis Geta vore konstigt om inte friska började må dåligt i vårt sällskap. Precis man kan inte få schizofreni men dom blir många ggr medberoende. Vilket är skitjobbigt. Rent av ett helvete kan det vara. Jag har förlorat nästan alla mina vänner. Har ett par nya men dom är psykiska sjuka själva eller varit det. Sedan har jag ett par äldre vänner. Och dom vill inte ge upp om mej fastän jag svarar inte mestadels i telefonen när dom ringer. Tycker om att skriva på nätet istället. Slipper man engagera sig vidare mycket. Och jag vet dom äldre vännerna förstår inte längre mej. Jätteknepigt
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 2 månader sedan #1314309 av Cosmos
Sjuka föräldrar får sjuka barn. Lätt som en plätt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1314310 av Geta
Enligt schizofreniförbundet får man inte tänka så.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1314314 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?
påfrestningar och trauman kan utlösa psykoser eller schizofreni det hände mej. memphis blev sjuk i psykos när hon och hennes pojkväns hus brann ned. nissegossen för att han fick inte sova på en vecka. läkarna gav inte honom sömnmedicin, vilket blev för stor påfrestning så han fastnade i någon psykos som blev schizofreni. att föräldrar är sjuka gör dom inte dåliga föräldrar däremot finns andra saker som dåliga föräldrar gör och det är att ge stryk till sitt eller sina barn och förstör deras liv.