Gör din egen bok!

Mer
3 år 2 månader sedan #1317504 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gör din egen bok!

Cosmos skrev: Jag har ju en färdigskriven bok i min dator och externa hårddisk. Fast jag ändrar lite här och där hela tiden. Ett helt kapitel fick ryka då det var för sorgligt och ersättas av något roligare istället. Men den har en historia, en början och ett slut som jag inte ändrar.
 

Det går att göra e-böcker själv t.ex via OpenOffice en pdf-fil. Med gratis programmet Calibre kan man göra e-pub-fil, som är det vanliga formatet för e-böcker.
calibre-ebook.com/
Om du vill kan du lägga ut boken på Viska. Det går att se hur många som laddat ner den.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317507 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Gör din egen bok!
Ja, jag skriver i Open Office Wriiter och vet hur man omvandlar filen till PDF. Men e-boksprogrammet var nytt. Ska testa det. Har faktiskt skickat in en arbetskopia till Brombergs bokförlag. De ville ha boken som en fil, Word-fil vilket är bökigt när man ska redigera. Men den blev refuserad. Det är bättre om man hittar ett mindre, nischat förlag som vill satsa på lite lifestories.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317516 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gör din egen bok!
E-pub formatet borde de utan tvekan kunna läsa. Många kända böcker har blivit refuserade initialt:
www.boktugg.se/2018/01/01/ibland-behovs-...iken-har-ar-beviset/
Mer
3 år 2 månader sedan #1317527 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Gör din egen bok!
Jag prenumererar på IDG, så jag läste artikeln.

Tydligen refuseras praktiskt taget allt. Det påstods att det är kända författare som trycks.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gör din egen bok!
Brombergs refuserade Elena Ferrante.

sv.wikipedia.org/wiki/Elena_Ferrante
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317553 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gör din egen bok!