Artikel om vitamin D (tyngre.se)

Mer
3 år 2 månader sedan #1318078 av Nissegossen
Jag har fått rådet organisk zink. Förövrigt mannens metall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318113 av memphis
Jag äter d-vitamin, till och medöverdoserar litegrann. Det behövs när man sover bort dagarna som jag gör just nu.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318195 av Admin1
50 % med schizofreni kan ha för lågt vitamin D. När de tar blodprover för hälsoundersökning mäts nog vitamin D.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318234 av Nissegossen
Har fått D-vitamin genom psykiatrin, men får det inte längre då jag förra sommaren hade tillräckligt D-vitamin i mig på blodprover. Dock fick först i droppar, ville ha tabletter fick. Men D-vitamin droppar har jag kvar och tar en droppe på en sked och sväljer också idag. Det bästa är förutan solsken genom kosten, köper gärna kalvlever och skivar leverbiffar av det steker och lägger på en citronskiva helst panerade leverbiffar förutom citronskiva kapris och en ansjovisfilé på toppen, gör en sås och kokar potatis och äter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318581 av Admin1
Jag använder multivitamintabletter, som innehåller dagsbehovet av vitamin D. Det finns också tabletter med enbart vitamin D i dagsbehov.

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318599 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum