Teresas protest – oro för att psykmottagningen stängs

Mer
3 år 2 månader sedan #1321021 av Nissegossen
Enligt ett förslag ska den öppna psykiatrimottagningen i Lerum, som sköts av Södra Älvsborgs sjukhus, stängas trots att den psykiska ohälsan ökar under pandemin. Bakgrunden är att Säs måste spara pengar, drygt elva miljoner på enbart psykiatrin. En namninsamling har nu startats i hopp om att stoppa nedstängningen. – Känner jag att jag har möjlighet att påverka någonting som jag tycker är fel så gör jag det, säger Teresa Linnarsson, som startat insamlingen. Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. www.expressen.se/gt/teresas-protest-oro-...mottagningen-stangs/

Partille som närmast före Lerum går på Göteborgs Psykiatri vilket är närmast medan Lerum går till Södra Älvsborg. Undrar om Lerum vill tilhöra Göteborgs psykiatri. På min mottagning verkar det vara Partillebor på. Lerumsbor pendlar ofta till Göteborg för att jobba även pendeltågen går dit.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1321035 av hans52
Har mött en del människor från Lerum när jag har varit inlagd på psyk här i Borås dom hamnar här.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321043 av Geta
Hör inte Lerum till Alingsås psykiatri?
Mer
3 år 2 månader sedan #1321045 av hans52
Ja men om man bor i Alingsås och behöver en inläggning så blir det SÄS i Borås