Att leva ett bra liv på slutet (Aftonbladet)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1326155 av IM
Självklart att äldre ska erbjudas en vårdcentral som kan ge den vård de behöver, tycker att samtal ska erbjudas i samband med psykisk ohälsa, inte enbart medicin. Man är lika mycket värd som äldre.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326165 av Cosmos
När man inte längre är produktiv på arbetsmarknaden skiter det s k samhället i en. Jag tror att det är annorlunda i andra länder där man har en bättre kontakt generationerna emellan. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1326168 av krokus
Cosmos,

Menar du där hela tjocka släkten bor i samma bostad? Det låter trångt. Många svenska hyresvärdar har regler mot trångboddhet. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1326197 av IngeF
Jeg har vokst opp og bor fortsatt i generasjonsbolig. Det er ikke vel ansett i våre dager i vår del av verden. Men jeg tror Cosmos kan ha et vel romantisk syn på de gode gamle dager. "Samfunnets dødvekt" for å bruke Marx sitt begrep på uproduktive, som også de fleste kapitalister kan stille seg bak, har alltid vært et samfunnsproblem. Større blir det også, ettersom kvinner i fulltidsarbeid fører til lavere fødselstall og færre til å betale for velferden.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 1 månad sedan #1326206 av Geta
När jag var barn bodde vi flera generationer i samma hus. Min pappa ville inte att hans förädrar skulle bo på "fattighuset" som han upplevde ålderdomshemmet som. Min mamma hade det säkert jobbigt, när hon fick ta hand om de äldre.