Uppdrag granskning om FK (SVTplay)

Mer
3 år 1 månad sedan #1330866 av memphis
Jag får 9800 i sjukersättning. När jag jobbade tjänade jag ca 14500kr. Det verkar vara ca 60% av inkomsten jag får.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1330927 av Nissegossen
Har heller aldrig haft problem med FK från det jag blev sjuk, men först blev jag omplaceringsfall på jobbet och har sedan varit sjukskriven men försökt jobba ändå. Men efter att jag gjorde ett försök att bli på nytt arbete med FKs rehabilitering när jag var 55 år för jag ville jobba de sista 10 åren fram till pensionen med lönebidrag.Skaffade själv arbetsgivare under praktiken på 6 mån sade han på ett möte med mig och FK representant. Jag anställer inte honom, jobbet kan han ju lära sig, men hans rygg håller inte.

Då frågade FK representanten vill du försöka med ett annat jobb? Nej nu känner jag att det får vara bra. Sedan har det bara rullat på nu är jag 70 år så 15 år sedan. Han lovade mig då en lön på 20 000 kr/mån.. Blev förtidspensionerad som Geta 1991 i februari dök det ned ett Brev som sade förtidspension jag själv hade inget att säga till om. Sedan omvandlades det till sjukskrivning tills vidare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Nissegossen.