om du vill anmäla

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #55524 av
om du vill anmäla skapades av
angående debatten om programet ondska på tv3.

Granskningsnämnden för radio och TV har följande address

www.grn.se/

det borde vara hit man skriver om programmet på tv3 upprör. jag skall skriva en anmälan senare idag, jag har redan skrivit till en annan instans, borde f-n i mig anmäla till Europa parlamentet också!!

helt klart är att programmet gör sig skyldigt till grovt förtryck!
Mer
17 år 3 månader sedan #55551 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet om du vill anmäla
Jag läste på Granskningsnämndens hemsida att de inte kan granska TV3, eftersom den är baserad i England och alltså inte i Sverige som de marksända kanalerna.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #55570 av
Svar från i ämnet om du vill anmäla
ok damn!...men eftersom jag ändå bor i england passar det mig utmärkt!brevet är dessutom redan klart och skrivet på engelska.

någon aning om var jag anmäler här i england?? (inser att admin1 inte är mediakonsult och att frågan därför verkar underlig) har hört talas om ofcom...skall forska kring detta ....hör av mig när jag har hittat rätt forum....
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #55573 av
Svar från i ämnet om du vill anmäla
här står det...

www.grn.se/grn/pages/Page____603.aspx

det var som jag trodde ofcom tar emopt anmälningar ang tv3 (nu är det väl så att de flesta drar sig för att skriva på engelska, och det vet de där sjuka jävlarna.) jag kan lägga ut mitt brev eventuellt som mall....

jag skickar det till ofcom nu!

www.ofcom.co.uk/
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #55580 av
Svar från i ämnet om du vill anmäla
om ni tycker det är jobbigt att författa egna brev på engelska kan ni använda detta som "mall" till ofcom.

Dear Sir or madam

Sweden is a country that is light years behind Britain in the treatment of the mentally ill. Inadequate and sometimes ruthless care, rehabilitation often over looked, expensive bills to see a doctor etc. I thought it was bad before but now the country of Sweden has taken a step too far. The commercial tv channel TV3 began showing a series called “evil” (episode 1, 21st of November 2006).

The show relates psychiatric disorders including Borderline, Aspbergers syndrome and psychosis to brutal murders. It is filmed from an angel where the crime is linked to the condition and the program is heavily speculative and uninformed. 11 organisations related to mental health have protested to authorities to try and get the show off the air.

The program claims to” … study the series of event and the culprit, their background, thoughts and feelings” . In the free paper Metro the host Hasse Aro describes the show like this ” We will look at some indescribable crimes based on the culprit’s personality disorder”

In reality, the show seriously damages the public’s awareness and tolerance of people with mental health problems, It viciously spreads the “bad reputation” or stigma that people with a mental illness must face and it undermines the incredible efforts it takes to live with any of the above disorders. The program is almost like a freak show and one could only begin to imagine what kind of reactions there would be if TV3 had portrayed immigrants or working class people, alcoholics, women etc in the same discriminating matter.

I am writing to OFCOM now to highlight a situation that has completely gone out of hand, in a country that so often proud itself on being a (if not “the”) welfare state in Europe, where a whitch hunt of the millennium is just starting to take place.
Mer
17 år 3 månader sedan #55613 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet om du vill anmäla
Nu har jag också anmält programmet Ondska.