Schizofreni tester

  • Mio
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #803191 av Mio
Schizofreni tester skapades av Mio
Hej!
Jag tror att jag håller på att insjukna i schizofreni. Jag känner mig helt förändrad, främst i det att jag inte får någon känslomässig respons av saker i min vardag längre. Hade nyligen fest och massa kompisar kom, jag fick massa fina presenter och uppvaktningar men kände mig knappt glad. Det är bara ett exempel på hur jag känt det senaste halvåret. Känner ingen mening med något i princip. Tankemässigt och känslomässigt är jag totalt förändrad. Har dock inte haft några hallucinationer eller vanföreställningar.

Det jag undrar är: hur ställer psykiatrin diagnos? Har läst att man får utföra ett par kognitiva tester som är mycket pricksäkra.
Mer
8 år 2 månader sedan #803194 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni tester
På min tid ställde man diagnos bara genom att iakttaga patienten.
Mer
8 år 2 månader sedan #803198 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Schizofreni tester
Låter som du lider av ngn depression! Då kan man uppleva att det mesta är likgiltigt och tråkigt! Vid depression så förändras tankar från ljus till mörker och man ser inga färger eller nyanser i livet längre!

Kognitiva svårigheter förekommer vid depression att man blir trögare i tanken, försämrad uppmärksamhet och sämre koncentration! Det finns ett anti-depressivt medel som heter Brintellix som är det nyaste SSRI-Preparatet som kan hjälpa mot kognitiva besvär vid depression! Sedan kan alkohol försämra psyket på lång sikt om du nu har problem med det eller inte! Jag tycker det bästa mot depression och ångest är regelbunden motion om man orkar.

Psykiatriker ställer diagnos efter vad man berättar vad ens problematik är och dom märker nog en del också! Om man har en känslighet för depressioner och ångest och går länge med det utan att få hjälp så kan vissa få psykotiska depressioner, främst vid stress!
Mer
8 år 2 månader sedan #803225 av koi
Svar från koi i ämnet Schizofreni tester
Jag har bara blivit utfrågad om symptom. Samt iakttagen. När man har vanföreställningar märks det. Och hörs. Kollad för epilepsi mm.

Kanske du är deprimerad? Då tappar man lusten till allt.
Mer
8 år 2 månader sedan #803244 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni tester
Här kan du se vilka tester som finns. Det här är söksidan på Google och eftersom vi är på viska, så sista ordet viska är denna sökning framtagen för.
Vill du ha generellt, ta bort viska från sökningen och gör om den. www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAO ... gnos+viska

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #803245 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni tester

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum