Schizofreni tester

Mer
7 år 11 månader sedan #822338 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni tester
Har inte heller gått igenom några utredningar eller blivit undersökt med EEG eller scanning.
Det gjordes inte förr.
Mer
7 år 11 månader sedan #822419 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni tester
Det skall göras en riktig utredning enligt bilden för att utesluta andra orsaker till psykos. Sedan skall schizoaffektiv uteslutas innan man ställer schizofreni diagnos.
Mer
7 år 11 månader sedan #822424 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Schizofreni tester
Jag åkte in i en tunnel med huvudet och blev röntgad. Fick även åka till Universitetssjukhuset i Linköping, där de satte grejer på mitt huvud. Ett HIV-prov togs också. Jag fick veta att jag hade schizofreni på ett sjukintyg till arbetsgivaren, tror jag bestämt att det var.
Mer
7 år 11 månader sedan #822449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni tester
Jag fick genomgå EKG samt EEG med stroboskop prov och angående stroboskop provet sade den ssk, det klarade du bra. dessutom konstaterade hon att jag har ett symmetriskt huvud när hon mätte mätpunkterna för att sätta elektroderna.

Det där med MR för huvudet har jag aldrig genomgått för någon anledning som helst, bara för ryggen och höfterna. Där har jag sett plåtarna på mig och konstaterade tillsammans med Ryggortoped kirurgen att vi opererar inte mig. Har blivit bra från diskbråcket och den ischias jag har haft. Det var en biprodukt av att jag fick Artros i bägge höftlederna och sökte på Internet om boten mot Artros och konstaterar att nyponpulver, kycklingbuljong och gurkmeja är boten, blev bättre och Artrosen försvann samtidigt som det måste ha byggt brosk i ryggen. Det är så att jag ser mig själv som botad mot bägge åkommorna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #822467 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Schizofreni tester
Jag har fått göra EEG, CT och EKG. Blod- och urinprov, varav urinprov för droger togs först nu, efter många år i gemet. Anamnes lär vara viktigast med utropstecken.
Mer
7 år 11 månader sedan #822498 av krokus
Svar från krokus i ämnet Schizofreni tester

Fantasio skrev: Ett HIV-prov togs också.

Under min psykosutredning fick jag också testats för HIV, men även för syfilis.