Vet inte vad som är verkligt längre

Mer
7 år 11 månader sedan #822549 av Moderator2
Tog bort p@llekulas spamningar.
Mer
7 år 11 månader sedan #822669 av Admin1

Gäst skrev: Fick 6 poäng på första testet...

Man kan väl ha båda på samma gång?

Gjorde andra med, fick 28 poäng. Jag gissar at jag ändå har ganska tydliga negativa symptom?


Du verkar inte ha depression, men du verkar ha moderata negativa symptom. I samma test finns test på psykossymptom och frågor P1 - P7. Att du har tecken på kognitiva symptom och mindre socialförmåga är inte bra heller för det kan förekomma vid psykossjukdomar. Vet du vem som förföljer dig eller bevakar dig. Det är värre om man vet det.

Här finns ett test om man har tidiga tecken på psykos:
www.viska.se/index.php/sjalvtester/kan-jag-kanske-fa-psykos
  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 11 månader sedan #822699 av Gäst
Svar från Gäst i ämnet Vet inte vad som är verkligt längre
Fick 75.
Mer
7 år 11 månader sedan #822700 av Admin1
Det var ganska högt, men chansen för dig att få schizofreni är ungefär 30 %. Rekommenderar att du ringer till en psyk mottagning och pratar med dem. Ju tidigare man får behandling desto mindre svårigheter blir det senare. Det du kan göra själv är att jogga eller gymma 120 minuter i veckan. Sedan köra programmet Wizard i appen Peak. Risken att psykos skall utbryta blir mindre då. Att arbeta eller studera kan också minska risken.

[url:24acs5tj]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/6039-peak-hjarntraningsapp-finns-gratis[/url:24acs5tj]
  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 11 månader sedan #823366 av Gäst
Svar från Gäst i ämnet Vet inte vad som är verkligt längre
Vet du om man skulle behöva göra en MRI? Kanske är bra om det faktiskt skulle röra sig om en tumör eller något åt det hållet.....
Mer
7 år 11 månader sedan #823367 av Geta
Gäst,

Har du synhallucinationer? Det kan man få vid hjärntumör.
Det är annars ovanligt vid schizofreni.