Halverade medicineringen en gång (biverkningar)

  • EnMänniska
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 11 månader sedan #827896 av EnMänniska
Hej.

Jag halverade min dos risperdal 3 mg och tog istället en halv tablett under ca en vecka. Symptom jag upplevde då var kramp i käken och att den låste sig lite lätt samt kände jag ett behov av att röra på huvudet men jag kunde ändå låta bli att göra det.

Nu har jag kommit överens med min läkare att sluta med risperdal genom nedtrappning.

Tror ni dessa symtom som behov av att röra på huvudet (inre spänningar) och sådant kommer tillbaka och blir permanenta besvär? :neutral: Jag har jätteångest nu för jag är rädd att resten av mitt liv kommer bestå av ofrivilliga rörelser med huvudet och så.

Snälla, hjälp mig lindra min ångest. Är det utsättningssymptom som går över eller blir det permanent när man slutar med medicinen? När jag tar 3 mg har jag inga besvär med det. Skall iaf inte fortsätta ta den, skall börja trappa ner om ca 1-2 veckor.

HJÄLP!!! BEHÖVER LINDRA MIN ORO OCH ÅNGEST ÖVER DET HÄR!!!! NÅGON MED KUNSKAP SOM KAN SVARA?
Mer
7 år 11 månader sedan #827949 av Geta
Hej!

Jag tar oftast 1 mg Risperdal. Någon gång tar jag 2 mg. Har aldrig upplevt
något liknande.
Mer
7 år 11 månader sedan #827952 av zoegas
Om jag förstår det rätt så har du börjat trappa ner medecinen, innan du skulle trappa ner den enligt läkaren. Och det behöver inte vara utsättningssymptom, det kan vara du som nojar för att du inte får tillräkligt med medecin.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 11 månader sedan #827979 av Admin1
Ofrivilliga rörelser kan komma vid dossänkning. Men det är ganska ovanligt. Minst 3 månader skall man använt antipsykotika. Neurologer är experter på detta. Här har det varit så att de flesta, som trott sig ha ofrivilliga rörelser har inte haft det när neurolog gjort undersökning. Vid ofrivilliga rörelser använder man Clozapine och de kan gå över hos många.

Här finns ett test för ofrivilliga rörelser:
[url:1he2ext6]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/kan-jag-ha-tardiv-dyskinesi[/url:1he2ext6]
Läs mer om ofrivilliga rörelser:
[url:1he2ext6]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2221-ofrivilliga-roerelser[/url:1he2ext6]
Mer
7 år 11 månader sedan #828042 av Nissegossen
EnMänniska, bra att du skriver här och bli medlem! Detta för att skriva här får andra att lystra och kan lära sig på vad du skriver. Nu kan jag bara säga att Risperdal har jag aldrig haft. Har numera Trilafon i injektionsform varannan vecka och står numera på låg dos. Dina biverkningar är förvånande för mig då jag aldrig upplevt något liknande.

Fortsätt skriv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum