Om tålamod

  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #852518 av Gäst
Om tålamod skapades av Gäst
Tålamod är en dygd, heter det ju någonstans i bibelns texter.


Hur tålamodig är du?

I vilka situationer är du mer tålamodig och mindre i andra situationer?

När du blir otålig hur är du då och kommer dina sämsta sidor fram då?
Mer
7 år 8 månader sedan #852537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om tålamod
Min psykoterapeut sa att jag hade för mycket tålamod.
Som barn hade jag klarat marshmallowtestet hur lätt
som helst. Har lättare att bli arg nu på ålderns höst.
Mer
7 år 8 månader sedan #852538 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om tålamod
Om jag bestämt möte med någon och denne inte kommer vid rätt tid, eller inte kommer alls blir jag topp tunnor rasande om inte personen har en bra förklaring. Jag vill i så fall ha en bra förklaring. Jag är snar till att fatta humör, men det går fort över och jag blir aldrig rasande på någon längre stund och har fått lära mig att det kan finnas förklaringar till det mesta och oavsett vad, blir jag aldrig handgriplig och börjar slåss. Har i vuxen ålder aldrig slagit någon människa trots att jag stått som vakt på en krog.

Det är en mycket stor skillnad mellan det man har i huvudet och det jag gör i verkligheten. Det är en skitstor skillnad.
vad jag säger verbalt är inte med verkligheten överensstämmande och jag skadar aldrig någon fysiskt men kan en del ord som jag ibland jag säger, men i praktiken är jag en kolerisk Kapten Haddock

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #852539 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om tålamod
[youtube:3nw29bji]cavhAA2gItk[/youtube:3nw29bji]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #852562 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Om tålamod
Tålamod är en dygd, heter det ju någonstans i bibelns texter.


Hur tålmodig är du?
Svar: Om det är tyst runtomkring mig då är jag väldigt lugn. Är det för mycket oväsen runtomkring mig då kan jag få panik. Tillexempel, om min kvinna börjar städa eller greja i köket utan att ha förvarnat mig då blir jag stel och det har hänt då i värsta fall att jag bara har gått in i ett annat rum och smält igen dörren.

I vilka situationer är du mer tålmodig och mindre i andra situationer?
Svar: När jag är ensam så är jag hur lugn som helst och om som sagt, för mycket väsen runtomkring mig då blir jag sårbar.

När du blir otålig hur är du då och kommer dina sämsta sidor fram då?
Svar: Det värsta/sämsta som har hänt med mig är väl att jag bara har gått min väg och är borta tills jag har lugnat ner mig och att oväsendet har upphört.
Mer
7 år 8 månader sedan #852563 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om tålamod
När jag förväntas uppföra mig så gör jag det oftast. Jag tror mig vara tålmodig när jag är bland folk.