Besvär med magen (Trög, hård mage och förstoppning)

Mer
7 år 8 månader sedan #853054 av Admin1
Det finns många typer av laxermedel. Fiberpreparat, som förebygger förstoppning, laktulos, som är flytande och har fibereffekt, motorikstimulerande tabletter eller droppar, som gör att tarmen jobbar snabbare, sedan finns lavemang (Klyx) och smörjmedel för ändtarmen Microlax. Man kan fråga på apoteket vad som passar efter problemen man har.
  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #853080 av Gäst
Admin1,

Är detta ämne något du tagit med i självhjälpsboken?

Kanske inte så vanligt att psykiskt sjuka råkar ut för dessa kroppsliga besvär men som kanske kan vara bra att få information om och känna till att vissa psykmediciner kan orsaka dessa besvär och hur man kan gå till väga för att avhjälpa besvären.
Mer
7 år 8 månader sedan #853081 av krokus
Inolaxol är ett bulkmedel som man blandar ut med filmjölk, yoghurt eller gröt. (Kan även blandas ut med vatten, men det är så jävla äckligt, gör inte det.) Effekten kommer dock efter några dagar.
Mer
7 år 8 månader sedan #853142 av Nissegossen
Hård mage, katrinplommon
[youtube:kvqduku2]XLkmVVDmIWg[/youtube:kvqduku2]
Potpuré...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #853269 av Admin1

Gäst skrev: Admin1,
Är detta ämne något du tagit med i självhjälpsboken?

Jag skall lägga till detta i samband med omarbetningen, som jag håller på med.
  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #853755 av Gäst

Melun skrev: Jag har laktulos och den verkar det inte vara nåt problem med gällande kroniska tarmfunktionsstörningar. Men man kanske skulle fråga en läkare först?


Det du kan tänka på och prata med din läkare om Laktulos är att det kan bli obalans med salterna i kroppen specifikt natrium så det är bra om läkare övervakar natriumbalansen genom att ta prover, om du doserar laktulos under en längre tid. Det ska även stå något om detta på bipacksedeln på flaskan under biverkningar.