Alkohol = lösningsmedel

  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #854604 av Gäst
Alkohol = lösningsmedel skapades av Gäst
Alkohol är ett lösningsmedel. Det löser upp familjer, äktenskap och relationer!

Det löser upp:
familjer
äktenskap
relationer


Det tar bort:
lycka
trygghet
framgång
intimitet
kärlek


Det tar även bort:
visioner
hopp
ekonomiska tillgångar


Och till slut:
tar det bort den fysiska hälsan!


Det enda alkohol inte kan lösa är problem!
Mer
7 år 8 månader sedan #854618 av Nissegossen
Som min bror sade, all skit löses i vatten....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1085551 av Richard
Svar från Richard i ämnet Alkohol = lösningsmedel
Jag minns en bok jag har nånstans, utgiven av Kemetyl, som säljer teknisk sprit för rengöring, desinficering o sånt. Där stod;
Sprit är ofta bästa lösningen!

Syftade på att teknisk sprit är ett bra lösningsmedel.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085559 av Nissegossen
Jag var på ett loppis som katolska Kyrkan, "Hedendomen" anordnade, där köpte jag en rysk ikon. Det var en tvist om den var äkta eller ej. Lacken som den var lackad med var gammal och mörk. mitt ex pappa hade varit ingenjör på en kemisk färgfabrik och när jag undrade hur jag skulle göra för att se om den var äkta. Har för mig att han sade, ta lite t-sprit i ett hörne gnugga lite och då kan du se om det är ett foto eller äkta. Om lacken sade vilken gammal skit.

jag såg där i kanten att det var ett påklistrat foto och den hade inget värde

Han dog förövrigt vid 67 års ålder, var där på Sahlgrenska och pratade med läkaren han Hade cancer i gallan så han sade jag vet ju vad han dog av så det behövs inte göras obduktion, men ni kan inte hindra mig om jag ville.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1085566 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alkohol = lösningsmedel
Har en släkting som använt alkohol flitigt tidigare i livet. På gamla dar har hon fått balansrubbningar på grund av B-vitaminbrist. En gång trillade hon på en bio och svepte med en annan dam i fallet. Som tur är har hon inte benskörhet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085595 av memphis
Svar från memphis i ämnet Alkohol = lösningsmedel
Löser spänningar. Löser hämningar.