Börjar få insikt

Mer
18 år 4 veckor sedan #33881 av ravaged soul
Skulle villja presentera mej som nyreggad för alla med kanske en liten annorlunda verklighetsuppfattning.

Är en kille på 23 som ganska nyligen börjat inse mina svårigheter
för 3 år sen fick jag diagnoserna Antisocial personlighetsstörning&narcissist
men jag avfärdade det som skitsnack viket nog är väldigt vanligt för personer med dom symtomen,

och nu börjar jag misstänka om man inte har utvecklat schizofreni?jag känner igen mej i många schizoid symtomer och har nog gått igenom en massa skit som har utvecklat det,Är ganska säker nu på att min mor har liknande symtom.

För det har tagit lång tid för att inse det här och jag tror att vissa är födda mer känsliga än andra och har därför lättare att utveckla sjukdomen,

Jag var nog ganska känslig i barndomen men i tidiga tonåren så måste man ju va tuff som dom flesta pojkarna(flockbeteende kanske?)den känsligheten byttes ganska snabbt mot kaxighet om man inte ville bli mobbad&utstött.

Men jag är fortfarande väldigt känslig när det gäller vissa saker.

Jag skulle gärna villja höra andras personliga erfarenheter som varigt/är i liknande tillstånd,för vissa perioder känner man som om man är i helvetet och bara vill göra slut på allt.
Mer
18 år 4 veckor sedan #33883 av Balder
Svar från Balder i ämnet Börjar få insikt
Välkommen ravaged soul!

Jag känner igen mig i mycket du skriver. Jag är 15 år äldre än du men har gått igenom stadier i livet då jag upptäckt att jag varit för känslig i förhållande till andra människor. Alla är ju inte födda "hårdhudade".

10 år av jobbiga upplevelser i arbetslivet fick mig att förstå att jag var sjuk, schizo. Hoppas du slipper samma öde. Men - det finns alltid räddning så jag hoppas du glömmer dina tankar om att det känns som helvetet och att man vill göra slut på alltihop. Du kommer kanske (som jag) upptäcka att du vid 40 års ålder har blivit frisk (tack vare medicin) och fått ett välfungerande liv med familj, vänner och arbete. Jag kan lova dig att det är värt att vänta på och att du under åren framöver bör söka hjälp så fort du känner dig minsta osäker på din mentala hälsa! Lycka till och kram. :)
Mer
18 år 4 veckor sedan #33885 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Börjar få insikt
[size=150:3ru08r5t][color=darkred:3ru08r5t]VÄLKOMMEN [i:3ru08r5t]Ravaged Soul[/i:3ru08r5t][/color:3ru08r5t][/size:3ru08r5t]

Känna igen sig i känslighet gör jag också, fast som kvinna och 33 år. Tror ändå att det är bättre att känna för mycket än att inte känna alls, men det går också att med mediciners hjälp och terapi lära sig att hantera de situationer man hamnar i. Lära sig känna igen känslan. Och det är också viktigt att lära sig tycka om sig själv även när man mår dåligt. Det är viktigt. Hoppas du kan trivas här och skriva av dig.

/Sofie
Mer
18 år 4 veckor sedan #33888 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Tackar,kände bara att jag måste skriva av mej lite.
Det jag ville med den här tråden är att berätta lite hur man mår,hur den där tomheten kan sluka en totalt,och ta reda på orsaken.

Tyvärr kommer jag göra många av er besvikna eftersomm det inte är många som uppmanar till själv****.
jag har bestämt mej för ett bra tag sen och det är upp till var o en vad man vill göra med livet,så jag förstår inte varför det ska ses som en negativ/svag grej att lämna detta liv för det kräver fanimej balls att ta det där steget.

Jag har väll blivigt alldeles för cynisk efter alla dåliga upplevelser med människor och har inget hopp om männskligheten för varför ska man ha det när man har haft mest dåliga/jävliga människor runt sej och bara sett dom vidrigaste sidorna i livet.

Att inte ha fått nån riktig moderlig kärlek under sin uppväxt eller några vuxna som man kunde förlita sej på.

Anntingen kunde jag ha blivigt som dom(bad parents)vilket jag hellre skulle dö änn att bli,jag kan ta tag i det hela och leva som mina reko polare men ändå så lockar döden mest.
Mer
18 år 3 veckor sedan #33891 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Börjar få insikt
skriv av dig skriv av dig hur mkt du vill. vi fanns har. du e ganska ung,jag med. jag e tjugo ar. doden lockar, men nar det ljusnar ar det livet som lockar. skot om dig
Mer
18 år 3 veckor sedan #33893 av Balder
Svar från Balder i ämnet Börjar få insikt
Ravaged soul!
Nu blir jag orolig. Jag vet hur tufft det är att i unga år ha varit med om så jävliga saker som du. Du har tyvärr träffat vidriga människor hittills. Men jag tycker att du måste ge det lite mer tid. Du har 40 år i arbetslivet kvar och du kommer att få träffa många spännande och intressanta människor under dessa år, jag lovar dig!

Gör inte som vissa som förskönar död och smärta. Det som är bra i livet är kärlek och vänskap. Jag är säker på att du kommer att finna en sådan här värme med andra människor såsmåningom! Jag trodde också ett tag att jag skulle leva ensam men nu har jag ett förhållande som varat i 10 år och det är helt FANTASTISKT att vakna upp tillsammans varje morgon och att få dela varandras vardag och drömmar! Jag bara önskar att jag kunde förmedla till dig hur bra det känns när man träffar sitt livs kärlek. Ge det tid och leta efter denna Din Egen Kärlek!!!

Kram :)