Tror ni att jag har en psykossjukdom?

Mer
8 år 6 månader sedan #769545 av lärjungenMatteus
Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det.
Mer
8 år 6 månader sedan #769550 av MsTibbs
Kriterie på psykossjukdom:
Skrivit ofta på Viska i minst fem år? :)
Mer
8 år 6 månader sedan #769574 av lärjungenMatteus
Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det.
Mer
8 år 6 månader sedan #769588 av Geta
I regel vet man inte om att man har en psykossjukdom.
Mer
8 år 6 månader sedan #769598 av Inwatto
Egentligen vet jag för lite om juridik och psykosdiagnostik för att svara, men kan väl få ha en åsikt ändå: LPT kan man få om man uppfattas som farlig för sig själv eller andra. Har du hotat andra med farliga saker, så kan de tycka att de behöver slå till med LPT för att få tid att utreda vad felet är. Samtidigt kollar de om deras teori om vad lagom dos neuroleptika innebär för dig. Du tog ju en medelstark dos av Seroquel när du uttalade hot fastän de ordinerat högre dos.

Nu hör jag till dom som tror att med fel dos neuroleptika, så kan man bli sjukare än man är. Uppvisa symptom på psykos, trots att man inte är psykotisk.

Fast, nog har du inre röster, matterik? Det är tecken på att du kan höra till vår grupp. Och tjäna på att stå ut med biverkningarna av neuroleptika.

Själv blir jag oregerlig när jag blir psykotisk. Kan hitta på alla möjliga saker att göra utan spärrar, nästan. Om jag har vanföreställningar eller inte, blir sekundärt. Jag måste ha något dämpande och humörstabiliserande för att bli normal. Då fungerar spärrarna. Och sömnen. Det sistnämnda hör till mina första tecken på psykos: när sömnen inte fungerar.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 6 månader sedan #769605 av lärjungenMatteus
Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det.