Är jag schizofren?

Mer
8 år 5 månader sedan #781108 av jonas_
Tjena, jag hoppas på att kunna få lite klarhet i mina frågor.

Jag är grov blandmissbrukare sedan 12 år tillbaka men de senaste året har jag börjat få helt skruvade bieffekter av drogandet.

Här följer 2 exempel:

1.Tar amfetamin och sitter och pratar med en kompis, tror då att ALLT han säger är menat att få mej att må dåligt. Alltså att han driver med mej och är skittyken fast han bara säger "Kan du bjuda på en cigg?".
Detta har hänt många gånger, och blir mer och mer frekvent.

2. Jag rökte 2 bloss från en joint och sen trodde jag att dom skrev om mej på ett anonymt onlineforum fast det inte hade något med mej att göra. Slutade läsa för att det skrämde mej, då kunde jag inte sluta tänka på hur allt mina kompisar sagt till mej senaste veckan var en konspiration mot mej. (Detta har hänt 1 gång för ca 6mån sen och har inte vågat röka sen dess då jag började oroa mej för min psykiska hälsa efteråt)




Jag har tidigare klarat av kopiösa mängder av både amfetamin och cannabis under en längre tid utan några som helst problem, men idag kommer problemen på mindre än timma från det att jag intagit drogen.



Döm mej inte för mitt drogande, jag vet att det inte är riskfritt och jag är beredd att sluta nu.
Mer
8 år 5 månader sedan #781110 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Är jag schitzofren?
Låter som ngn paranoid typ av vanföreställningssyndrom eller kraftiga illusioner! Våran moderator här på forumet Admin 1 kan nog svara på det bättre kanske!
Mer
8 år 5 månader sedan #781111 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Är jag schitzofren?
Känner du dig helt normal när du inte tar droger?
Mer
8 år 5 månader sedan #781113 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag schitzofren?
Hej!

Har du schizofreni eller andra psykossjukdomar bland dina anhöriga?
Mer
8 år 5 månader sedan #781118 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Fantasio skrev: Känner du dig helt normal när du inte tar droger?



Inte heeelt normal, har jävligt svårt att ta mej utanför dörren(social fobi) och måste tvinga mej till det sju gånger av tio. Två gånger av tio skiter jag i det och stannar hemma. En gång av tio så är det inga problem.

Svårt att säga vad som beror på vad dock då detta då och då botas med benso, och benso har just social fobi som symptom på bensoavtänding(då jag ej tagit benso när kroppen är van vid det efter för frekvent bruk)
Mer
8 år 5 månader sedan #781119 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Geta skrev: Hej!

Har du schizofreni eller andra psykossjukdomar bland dina anhöriga?



Nej det har jag inte