Är jag schizofren?

Mer
8 år 4 månader sedan #781371 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Eos skrev: Hej! Välkommen hit.
Det låter som allvarliga symtom. Drogutlöst psykos ja kanske. Admin brukar svara inom en dag då får du nog ett svar.
Ja, beskriv gärna mer om symtomen och i vilka situationer de kommer.




Jag har en medicin utskrivet som heter akineton, tar jag den och amfetamin så får jag hallucinationer och nästintill panik 10 ggr av 10.

Igår glömde jag ta den och då fick jag ingen psykos, inte nu heller. Fast än att jag har tagit amfetamin. Upptäckte detta nu. Är alltså helt psykosfri.



Psykosen brukar ge sej till uttryck som så att jag tror att jag har människor i lägenheten som försöker döda mej. Jag hör hur dom pratar och går omkring och gömmer sej på olika ställen, eller går på taket, eller så hör jag hur dom laddar vapnen. Jag hör dom viska "nu knäpper vi den jäveln, nu tar vi honom!" ... mycket obehagligt..



Mycket märkligt att det är just kombinationen akineton och amfetamin som utlöser psykosen. Men det är väll oftast blandningar som tar hårdast på psyket.
Mer
8 år 4 månader sedan #781372 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schizofren?
Bara för att klargöra, jag har i många år tänkt sluta ta droger helt och hållet. Det är mer och mer sällsynt att jag tar (om man jämnför med hur det var för 5-6 år sedan)

Vill verkligen lägga ner och känner mej mer eller mindre motiverad.


Jag vill tacka så hemskt mycket för det snälla, icke-dömande bemötandet av er. Tack =)
Mer
8 år 4 månader sedan #781374 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag schizofren?
Akineton kan utlösa psykoser om man överdoserar. Nissegossen vet mer om det.
Akineton är en Parkinsonmedicin. Parkinsonpatienter kan bli psykotiska av sina
mediciner som ökar dopaminet.
Mer
8 år 4 månader sedan #781382 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är jag schizofren?
Well hej och välkommen jonas! Det Geta skev får hon stå för själv, har dock inget att säga om det hon skrev. Ja, suck! Jag har överdoserat Akineton och har upplevt en psykos relaterad till Akineton. Googlar du på Akineton och Nissegossen och viska, eller om du söker här ned sökfunktionen på viska hittar du många inlägg av mig som är relaterat till Akineton. Överdosera INTE Akineton för att det är sju resor värre än en obehandlad psykos och du får ingen hjälp av vården för de säger att den är självförvållad.
När du läst allt om Akineton på viska är du välkommen att fråga mig igen.

Samt ja, att du absolut kan ha en drogutlöst psykos för närvarande. Även om du inte uppvisar idag de symptom du hade i går.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #781383 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är jag schizofren?
Vill tillägga här, att om du inte har Antipsykotika sedan tidigare är det för mig oförstått varför du står på Akineton? Förklara!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #781463 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag schizofren?
Du måste sluta med alla droger för att slippa psykossymptomen du har.