Är jag schizofren?

Mer
8 år 5 månader sedan #781135 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?
Kan komplettera med några exempel till då dessa är svåra att komma ihåg. Dels för att jag är expert på att glömma av saker då minnet känns jävligt grötit(något som gett sej till känna det senaste året med). Och dels för att jag då och då nyttjar droger som försämrar minnet.

1. Kände fysiskt hur jag sögs in i vissa delar av datorskärmen(samma tillfälle som när jag trodde dom skrev om mej på ett anonymt nätforum). Och
att ställena jag "sögs in mot" var dom ställena jag reagerade starkast på att dom skrev om mej, vilket dom inte gjorde.

2. En kompis erbjöd mej en klunk loka direkt ur en nyöppnad flaska. Trodde helt seriöst att hon försökte lura i mej eftersom att jag inte såg när dom öppnade den.
Bör tilläggas att jag var skittörstig och hade inte ett öre på fickan.


Finns mer exempel om någon är intresserad men det är inget roligt att prata(skriva) om.


Mvh Jonas
Mer
8 år 5 månader sedan #781138 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Geta skrev: Har du talat om detta med någon från vården- att du blir misstänksam?



Har haft kontakt med vuxenpsykiatrin i mer än 6 år. men det har alltid handlat om drogmissbruk och social fobi. Men dom har frågat mej många gånger om jag är mycket misstänksam.
Men inte mer än så
Mer
8 år 5 månader sedan #781140 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag schitzofren?
Är du rädd för att tala med psykiatrin om din misstänksamhet?

Blir det bättre, om du avstår droger?
Mer
8 år 5 månader sedan #781142 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Är jag schitzofren?

jonas_ skrev: Har haft kontakt med vuxenpsykiatrin i mer än 6 år. men det har alltid handlat om drogmissbruk och social fobi. Men dom har frågat mej många gånger om jag är mycket misstänksam.
Men inte mer än så


Vid social fobi kan det finnas en del paranoia med i bilden. Det är väldigt vanligt att vara rädd för att bli negativt bedömd av andra och bry sig för mycket om vad andra ska tycka och tänka om en! KBT-Terapi kan vara bra mot social fobi, men om paranoian är psykotisk så fungerar inte KBT lika bra! Är paranoian mer än illusion så är det nog annorlunda. Saken med psykos är att om du får lugnande när du kommer till psyket och psykosen klingar av har du illusioner, men om psykosen finns kvar trots lugnande så är det oftast vanföreställningar och psykos!
Mer
8 år 5 månader sedan #781143 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Är jag schitzofren?
Det där är början på en droginducerad psykos som kanske aldrig går över.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #781194 av Eos
Svar från Eos i ämnet Är jag schitzofren?
Hej! Välkommen hit.
Det låter som allvarliga symtom. Drogutlöst psykos ja kanske. Admin brukar svara inom en dag då får du nog ett svar.
Ja, beskriv gärna mer om symtomen och i vilka situationer de kommer.