Hur börjar egentligen schizofreni?

  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 veckor sedan #812970 av cholowiz13
Hur börjar egentligen schizofreni? skapades av cholowiz13
Är det man blir mindre social, börjar isolerar sig mer och mer, och har paranoia?
Mer
8 år 4 veckor sedan #812972 av Geta
Ja, det stämmer. Det börjar också ofta med depression.
Mer
8 år 4 veckor sedan #812986 av Amandara
För mig börjar min schizoaffektiv tet med att jag blir lättirriterad och får känslig hörsel......Sedan tror jag att jag är övervakad oklart av vilka genom datorn.....osv.
Mer
8 år 4 veckor sedan #813024 av Utomjordingen
När jag fick satans ljuden tinnitus nivå 3 år 1990 så var det som om jag fick allt det andra negativa också. Som en spiral ner!
Mer
8 år 4 veckor sedan #813025 av björk
Jag, tror, man som, kan, skriva det ganska allmängiltigt "det börjar, som, en, snyting". :) :joker :groovy :hugga :gnugg
Mer
8 år 4 veckor sedan #813078 av Utomjordingen
Schizofreni var för mig fritt fall ner till hell! Levde levande nere i helvetet och gör det på ett sätt än idag. För egentligen är det ingen större skillnad då när jag insjuknade för första gången våren 1990 och idag. Skillnaden är att jag har mediciner idag och har sjukersättning istället för jobb och har ett eget boende. Annars, har jag också fått mer kunskaper om psykiska sjukdomar men trots det så är jag psykotiskt och har allt det andra förutom synhallucinationer. Det är när jag ser drömmar (synhallucinationer) som jag då blir ännu mer psykisk sjuk och kanske måste läggas in på psyket.