Hur börjar egentligen schizofreni?

Mer
8 år 1 månad sedan #813088 av zoegas

cholowiz13 skrev: Är det man blir mindre social, börjar isolerar sig mer och mer, och har paranoia?

Det börjar med att man beblandar sig med en massa folk som inte är bra för en och nojar sig hela tiden.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813089 av zoegas

P@llekula skrev: Jag tror det rör sig om ett kall från Gud, men folk missupfattar rösten med sitt ego och/eller så resonerar de bort Gud in i absurdum och då blir det rörigt i maskineriet. Gud har i sitt ord sagt att Han ska ensam leta upp sitt folk och frälsa dem, Han ska skriva sin lag i våra hjärtan och sinnen. Han ska skapa nya hjärtan åt oss så vi kan känna Han på riktigt. Jesus sade att vi måste bli födda på nytt för att få inträde till Guds rike. Dessutom säger ju Gud att han delar ut vanföreställningar till folk som han kallat på men som valt andra vägar och det står i heliga bibeln. Sen menar jag inte per automatik att alla röster man hör är Gud utan snarare så tror jag det är så att Gud testar oss på ett väldigt finurligt och obegripligt sätt, Han kan faktist sätta röster på allt och det inkluderar dina känslor och dina begär, även om jag inte vet om det händer/hänt. Kan såklart upplevas som satans djävelskap men säkert en stor välsignelse att få höra vad anden säger.

Det där är bara schizonoja som du har fantiserat ihop palle!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813094 av zoegas
Din Gud är din egen. Där är ingen som delar den.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813108 av zoegas
Det är du inte alls. Bevisa det!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813111 av zoegas
Mm. Men det är du som ljuger pallekula.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813122 av Admin1
Oftast flera år innan psykosen kommer så får man kognitiva och negativa symptom. Man får problem med tänkandet och kan ha dåligt närminne, koncentrationsförmåga och problemlösning. Det gör att arbetsförmåga och socialförmåga försämras. Men det finns också de där schizofrenin kommer plötsligt och utan förvarning. En del psykoser kommer utan förvarning. Här finns ett test om man har tidiga tecken på psykos, men bara 30 % av de som har positivt får senare psykos.

[url:3sne5e6s]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/kan-jag-kanske-fa-psykos[/url:3sne5e6s]