Min psykos/schizofren?

Mer
7 år 1 månad sedan #901499 av slav
Mer
7 år 1 månad sedan #901508 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Min psykos/schizofren?
Välkommen till Viska!

Jag är datalog, inte psykiater, så jag kan inte det där med diagnoser något vidare. Tror att du fått lite för lite hjälp med dina paranoida föreställningar om att vara i en simulering, men så är det i Sverige idag. Psykiatrin tycker man ska klara sig själv för det blir billigast så. Typiskt att du inte trodde du var sjuk, fastän du hade rätt jobbiga idéer. Bra om du insett att allt inte är som man tror.

Du får gärna skriva av dig om du känner för det!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 1 månad sedan #901511 av slav
Svar från slav i ämnet Min psykos/schizofren?
-
Mer
7 år 1 månad sedan #901520 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Min psykos/schizofren?
Bra. Så länge du tar Risperdalinjektionerna så slipper du i stort sett sånt. Det är viktigt att inte anta att man är frisk för att man känner sig frisk på medicin. Man får trappa ut medicinen och se om man klarar sig utan. Jag gör inte det.

Du får låta hjärnan läkas efter din jobbiga period. Sånt där tar tid. Kanske slipper du en schizofrenidiagnos. Det är inte kul att få en sån.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 1 månad sedan #901805 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min psykos/schizofren?
Det kan nog gå bra för dig. Det du bör försöka att få är kurserna sjukdomshantering (IMR), familjeutbildning och eventuellt familjeintervention. Försök att undvika missbruk för det gör bara säkert värre. Viktigt för dig är konditionsträning regelbundet 3-4 gånger i veckan. Det gör att din tankeförmåga förbättras. Du bör också kanske undersöka om du kan få sysselsättning eller arbete. Det är bra att tidigt börja med arbete eller sysselsättning för chanserna till det är störst i början.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1109901 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Min psykos/schizofren?
hur överlever man en psykos på bästa sätt? bra tips ovanför, men när det är kris typ?

fattar nada hur den här sajten funkar? någon som vet?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.