Ni som är schizoaffektiva blir ni maniska?

Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1144625 av Richard

Modesty skrev: Åh, torkstäda i 55 h måste vara den absolut bästa saken att bli besatt av.

Ja, jag är normalt ganska slarvig med städningen. Mitt boendestöd brukar dammsuga medans jag städar köket, 2 timmar i veckan. Men den där manin jag fick började med att jag inte kunde sova, så jag började pyssla med röran i sovrummet. Sen bara fortsatte det hela dagen o natten därpå också.

Så det hela var ju mycket positivt även om jag kände mig lite konstig i huvudet.
Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Richard.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1144667 av Admin1
Litium verkar förebyggande och är bäst mot manier. Litium kan ha en nervskyddande effekt och ge mindre risk för demens.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1144670 av memphis
Jaha! Det var ju positiva nyheter!
Mer
5 år 5 dagar sedan #1144839 av Modesty

Admin1 skrev: Litium verkar förebyggande och är bäst mot manier. Litium kan ha en nervskyddande effekt och ge mindre risk för demens.


Åh, jag som är så rädd för att jag ska bli dement!
Mer
4 år 10 månader sedan #1161658 av Cosmos
Jag har varit hypoman ibland, då har jag mått toppen. Men sedan har jag störtat ner i en depression. Det är vad man får betala för kalaset. Lithium vill jag helst inte ha, det förstör njurarna.
Mer
4 år 10 månader sedan #1161664 av Amandara
När jag är hypoman eller uppvarvad är jag sjukt stressad i systemet....det känns så. Liksom att vilja och behöva vila men att inte kunna för att stressen sjuder, bubblar och pyser i kroppen.