Ni som är schizoaffektiva blir ni maniska?

Mer
4 år 9 månader sedan #1161670 av MsTibbs
Jag är oftare deprimerad än hypoman
Mer
4 år 9 månader sedan #1161678 av Cosmos

MsTibbs skrev: Jag är oftare deprimerad än hypoman


Samma här. Men de ggr jag har varit uppvarvad har inte hjärnan vilat en enda sekund. Ett fruktansvärt flöde av tankar, bilder och ljud utan avstängniingsknapp. Skitjobbigt. Inte undra på att systemet kraschar och man hamnar i källaren.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1161687 av MsTibbs
Jaha, nu säger mor att jag är maniskt intresserad av att åka till Trondheim. Bara för jag bad dem beställa EU-hälsokort??? Varför kan hon inte bara låta mig glädjas??? :(
Last edit: 4 år 9 månader sedan by MsTibbs.
Mer
4 år 9 månader sedan #1161711 av memphis
Jag har schizoaffektivt syndrom men blir inte riktigt manisk men extremt uppskruvad ibland. Precis som ångesten har det blivit mer och mer sällan med åren. Jag har märkt av vissa psykos symptom under denna resa, men det är väl ganska naturligt då man reser. Jag tänker också mer på sex vilket jag inte gör vanligtvis. Om jag vore ensam på denna resa tror jag att det skulle bära iväg (på ett mytiskt sätt) Men nu är jag ju inte ensam många minuter om dygnet så det kommer nog gå bra.
  • matti
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269423 av matti
Sertralin vilken gammal medicin,som jag itiden fick mot att dämpa ångest,liksom int min grej
Tog en dos minns int milligram,kändes som man skulle gått på vågor liksom marken rörde på sej å när nån sade nånting
så hörde jag dåligt,velan försvinner dessa symptomer med tiden om man håller på??lång tid

Vet int vad man kan skriva om mani här på Viska,liksom när det int e secure https
De kan vara ett helvete när du förstår vad du själv ställt till med t.ex ekonomiskt
Tvungen att laga mej i ordning att sticka på jobb om 4h30m,borde sova,denna dag kan skita på sej duktigt

Tänker snart skita i Zyprexa,den tog bort min livslust totalt,enklare att klättra opp i en hög mast å hoppa ner med huvudet mot en sten
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269430 av Pimed
Matti försök lägga dig på sängen och försök slappna av hela du en stund. Sedan vila en kort stund tills det är dags att göra sig i ordning till jobbet. Så att du blir samlad. Viktigt.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.