Snabbt insjuknande

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 4 månader sedan #1208630 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Snabbt insjuknande
Ändå kan jag känna att: Vad vill de mig? Varför vill de mig illa? Jag har gjort mig reda med mina kryckor som jag har i hörnet precis vid ytterdörren. Vem som helst som bryter sig in ska få ett ovälkommet möte!
Mer
4 år 4 månader sedan #1208647 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Snabbt insjuknande
Akutt paranoid psykose var min første psykiatriske diagnose. Schizofrenidiagnosen ble stilt på grunnlag av en kronifisering av denne tilstanden. Er like overbevist om at et komplott ligger bak som jeg alltid har vært. Om man tar utgangspunkt i positive symptomer er nok jeg sykere enn majoriteten, har aldri vært egentlig uten symptomer siden 2001, men ikke alltid jeg bryr meg så mye.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208661 av wasp
Svar från wasp i ämnet Snabbt insjuknande
Ja! Min största psykos slog ned som en blixt. Från att ha varit högpresterande i maj till att i juni springa runt som hackspetten i Kalle Anka på julafton. Tjattrade i ett kör och världen gick under. 6 månader satt den i dessutom! Goodbye higher education!!
Mer
4 år 4 månader sedan #1208668 av Clean
Svar från Clean i ämnet Snabbt insjuknande
När jag blev sjuk gick från en normal värld till nästa sekund till akut psykos. Det kom verkligen som ett blixtnedslag!
Mer
4 år 4 månader sedan #1208671 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Snabbt insjuknande
Jag var på väg mot akut psykos under mer än ett halvår, innan det bröt ut. Började höra ljud, och satt i kläm för en sak hela hösten.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 4 månader sedan #1208674 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Snabbt insjuknande
Men jag aldrig förstått varför min "egen" värld inte återkom. Betyder det att jag fortfarande lever i en psykos?