Vilken mottagning tillhör man vid schizoaffektiv sjukdom??

Mer
4 år 1 vecka sedan #1243237 av memphis
Jag tillhör schizoaffektiv diagnos och går hos psykosmottagningen i stan. Det verkar som de flesta här med den diagnosen går på psykosmottagning.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264436 av Cosmos
Som schizoaffektiv går jag på psykosmottagningen men antar att det finns de som går på affektiv mottagning också.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264439 av Geta
Det beror väl på hur stort sjukhuset är och vilka avdelningar det är som finns.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264454 av Cosmos
Här har vi ju det stora Akademiska sjukhuset så naturligtvis är även psykiatrin väl tilltagen. Men sjukhuset går med flera hundra miljoner back och köerna är evighetslånga. I coronatiderna har många operationer ställts in och ytterligare försvårat situationen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264456 av Geta
Vårdskuld talar man om. Tur att man "bara" har fel på knoppen just nu.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264464 av Nissegossen
Mottagningen jag går till heter psykosvård Öster så om jag skall ta mig dit är det betungande för mig att först ta buss hemifrån och den ligger så avigt till att jag får gå en längre bit för att komma dit. Nu under Coronatid kommer en sjuksköterska (SSK) hit och ger mig injektionen.

Närmaste allmänpsykiatri står nog att finnas på Östra sjukhuset, där också finns vårdavdelningar, men psykos har flyttat till Mölndals sjukhus en annan stad långt härifrån men akuten På Östra är gemensam för hela stan.

Jag kan gå dit förr när psykos låg där var jag där för gamla kompisar jag legat inne tidigt och samma visa de ville ha pengar och cigg. Pengar aldrig men både färdig rulla cigg, tog och hällde ur en burk rätt ned plastpåse då jag på den tiden när jag själv rullade av råtobak och i en sådan burk låg 100 st cigg.

Jag gav också filter papper och tobak färdiggjord bara att rulla. Det var ändå trögt att få pengar av dem, de var ju panka så jag borde gett bort dem, men de har ju ut lika mycket som jag. Jag tyckte att de slapp undan betalning för vad jag själv slitigt för

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.