Helt gaaalen av hasch

Mer
3 år 6 månader sedan #1288821 av Illuminante
Ibland när jag röker hasch så blir jag psykotisk. Blir extremt paranoid, och har vanföreställningar och tror att jag ska dö. Hör även rythmiska ljud som upprepar sig i mitt huvud som jag uppfattar som att jag ska dö när de låter högre å högre, känns som jag ska fastna i de. Känns som att jag kommer hamna i en "sömnparalys" resten av mitt liv och att jag aldrig kommer komma ur den. Tror att "männen" som kommer under dessa perioder ska döda mig så jag springer runt i huset å låser in mig på toaletten men de blir obehagligt efter ett tag så jag går tbx till rummet och så fortsätter det fram och tillbaka.
Har rökt i flera år men detta har bara hänt 4-5 gånger. Är det enbart på grund av haschet, eller kan det ligga något bakom som triggas av haschet?
Tack för svar
Mer
3 år 6 månader sedan #1288822 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helt gaaalen av hasch
Du har anlag för psykoser. Så enkelt är det.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288823 av Illuminante
Svar från Illuminante i ämnet Helt gaaalen av hasch
Jag älskar att röka på, finns de något jag kan göra åt det? Kan man få "tolerans" mot psykoserna eller går de å vänja bort eller något?
Mer
3 år 6 månader sedan #1288829 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Helt gaaalen av hasch

Illuminante skrev: Ibland när jag röker hasch så blir jag psykotisk. Blir extremt paranoid, och har vanföreställningar och tror att jag ska dö. Hör även rythmiska ljud som upprepar sig i mitt huvud som jag uppfattar som att jag ska dö när de låter högre å högre, känns som jag ska fastna i de.Tack för svar

Lägg av med drogmissbruket. Vi som har klena nerver är extra känsliga vad gäller allt. Förbli på nykter kaluv.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288830 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Helt gaaalen av hasch
Har du anlag för psykoser vilket du verkar ha, är det inte speciellt smart att röka på. Just hasch är känt för att framkalla drogutlösta psykoser.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288832 av Illuminante
Svar från Illuminante i ämnet Helt gaaalen av hasch
kan någon snälla förklara vad ni menar med "anlag" för psykoser