Vilka underliga bemötanden har ni fått?

Mer
19 år 4 månader sedan #7107 av tryskey
Skulle vilja höra de roligaste kommentarerna eller episoderna ni varit med om ihop med hur någon behandlat er som schizofrena.

jag satt på krogen en gång och pratade och i samtalet berättade jag att jag var schizofren.
-Vilken av dina personligheter är du just nu, då? frågade killen.
Jag förklarade att jag inte hade MPD och att det inte ingår i diagnosen Schizofreni.
-Jasså, du är en "förnekande personlighet", svarade han då helt allvarligt.

mycket frustrerande, men jag skrattade faktiskt bara åt det...
Mer
19 år 4 månader sedan #7109 av Zedd
När jag berättade för min småländska vän att jag har schizofreni sade han bara på skoj: Jaha, då har jag två kompisar i Malmö då. Jag blev vädigt imponerad av min blott 16-årige kusin när jag berättade om min sjukdom. Han var väldigt förstående och ville veta precis allt.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7113 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Vilka underliga bemötanden har ni fått?
Var kontakt med en läkare för nått år sedan för sömnbesvär, jobbade natt i 12timmars skift men slutade pga obekvämt. Så togs det blodprov osv visade det sig att jag hade amfetamin i blodet. Hade tagit väldigt lite för att inte somna ute i kylan, full som jag var efter krog+efterfest. Förklarade detta för läkaren och han stämplade direkt knarkare, hotade med att anmäla mig till länstyrelsen och få mitt körkort indraget om jag inte gick o tog urin prov en gång i veckan under 6månader. Mina sömnproblem? de har jag kvar, fick en liten lapp där det stod "johannesört" på. :rolleyes:
Mer
19 år 2 månader sedan #8960 av bara_på_låtsas
PalleKula

Hahqahahahahhahazhahahahahaaaaaaaaaa!!!! Fyfan vad lååågt av läkarvetenskapen.....det värsta är att om man en gång blivit stämplad som missbruakre så får man bara värdelösa "råd" och "tips" om vad man ska göra när man har svårt att sova eller har ångest. Helt värdelöst. Läkare är bra patetiska.
Mer
19 år 2 månader sedan #8961 av Geta
Varför söka läkare om de är helt värdelösa.
Vad tror du själv är lösningen?
Själv har jag fått helt avgörande hjälp av en
läkare. Jag är inte mycket för mediciner utom
i nödfall men inser att de ibland är nödvändiga.
Det bästa har varit att få prata med någon.
Mer
19 år 2 månader sedan #8970 av Nissegossen
Tips om en länk till johannesört. Ulf Lundell hade rätt......

www.aftonbladet.se/vss/halsa/sto ... 84,00.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum