HJÄÄÄLP!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 dagar sedan #925029 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet HJÄÄÄLP!
Det kanske är mig du är rädd för egentligen Richard? Jag hade ett sådant frisyr som du visade upp i morse, mitt namn på teckenspråk handlar om handen spretandes över håret, för att det ofta är vildvuxet. Men orkar inte klippa mig riktigt än.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 4 dagar sedan - 5 år 3 månader sedan #925094 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet HJÄÄÄLP!
Har du som jag har, ett badrumsskåp i badrummet, jag köpte skåpet själv och satte upp det på väggen mitt emot den spegel som är där i akt och mening att kunna se mig själv bakifrån. Dock tar jag någon som kommer hit på det sista.

Det spelar ingen roll vem det är, utan det gäller bara att jämna till och då duger vem som helst. KP, Hemtjänst sköterska samt vänner och bekanta, det tar högst en minut.
Håret som faller ned på toa, tar jag med sopborste och tillhörande skyffel. Det sista i köket, då faller det inte så mycket att det blir något större skräp på golvet.

Sedan ständiga brasklappen, använder ni dammsugaren, sätt fingrarna i öronen! :!:

Om ni sätter er i köket, gör som jag, där lagar jag maten och den stol jag har köket är en kontorsstol, den åker jag med fram och tillbaka när jag gör något såsom laga mat. Jag jobbar effektivt som den värste börsmäklade med två telefoner en i var öra, och jag har varit tvungen när jag fick diskbråck, för det gjorde ont och kunde då inte stå och laga maten.

I hårklippnings sammanhang går det för den som klipper mig, att snabbt vända mig på stolen, så att den som klipper blir nöjd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 4 dagar sedan #925099 av Geta
Svar från Geta i ämnet HJÄÄÄLP!
Hårfrisörskor låter håret falla på golvet. Sedan sopar de ihop det.
Mer
7 år 4 dagar sedan #925280 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HJÄÄÄLP!
Eftersom jag håller i håret när jag klipper med min apparat kan jag lägga undan håret i en hög, som jag kastar senare. Behöver inte sopa eller dammsuga efteråt.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119136 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet HJÄÄÄLP!
Vad sägs om eld och svärd vad gäller hårklippning?
www.expressen.se/tv/nyheter/frisoren-alb...r-med-eld-och-svard/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1119310 av Richard
Svar från Richard i ämnet HJÄÄÄLP!
Han som jag kommer att klippa mig hos i fortsättningen använder också eld, dock inte svärd tror jag...
www.hd.se/2017-02-22/frisor-fixar-frillan-med-fyr