Alltså, liksom

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 1 månad sedan #1134012 av Cosmos
Alltså, liksom skapades av Cosmos
Har länge irriterat mig på det fullständigt missbrukade mellanordet liksom. Alltså är nästan lika mycket förpestande för miljön. Ett mellansvenskt kommunicerande med annan individ kan t ex låta:

"Du har du liksom ingen aning om detta. Asså, det är liksom jättedåligt av dig, liksom. Jag har alltså andra idéer och där ingår liksom inte du. Du är körd liksom. Jag säger alltså upp bekantskapen med dig liksom".

Liksommande är ett stort ogräs och alltså är inte långt efter. Liksom.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1134023 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Alltså, liksom
Är benägen att hålla med plus det att man skriver oxå hit och dit när man skriver en text. Man ska vårda språket.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134026 av memphis
Svar från memphis i ämnet Alltså, liksom
Jag hade en töntig pojkvän ett tag i min ungdom som sa att han var trött på ordet "faktiskt". Han var så dryg. Det var början på slutet, jag gjorde snart slut.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134029 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alltså, liksom
För mig är det inte så noga. Jag går inte i taket för sånt. Själv skriver jag faktiskt både alltså och hit och dit.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134079 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alltså, liksom
Har något jag själv måste lägga band på mig, men just nu kommer jag inte på vad det är. Det måste nästan komma fram när jag skriver en text, innan jag kommer på vad det är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1134081 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alltså, liksom
Hitan och ditan är ett roligt uttryck som Gudrun Schyman brukar använda sig av.