Kan jag bli inlagd?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 9 månader sedan #217339 av Fantasio
Har som ni kanske vet varit inlagd en hel del de senaste åren, fast bara två gånger för psykos (tror jag i alla fall).

Jag hade förra sommaren ångest så det sprutade från öronen. Blev då inlagd och läkaren skulle ta sänkan på mig. Jag pallade inte med att ligga på britsen, så jag fick tillåtelse att sitta upp.

Senaste gången jag blev inlagd var det för att jag var suicid, vilket var en överreaktion från vårdens sida, om du frågar mig. Firade min 40-årsdag på avdelningen. Jättekul...inte...

Tar nu endast sporadiskt min medicin. Jag spolar ner merparten på muggen, då jag inte behöver den. Känner mig stark idag. Äntligen börjar pillren släppa greppet om mitt huvud.

Ska snart träffa en läkare och undrar hur ärlig jag ska vara. Fantasio tycker inte om inläggning och jag undrar om de kan sy in mig igen om de får veta om mitt slarv. Är ju inte psykotisk, långt därifrån.

Huva, detta blev ett långt och förvirrat inlägg. Ber om ursäkt om så krävs.
Mer
14 år 9 månader sedan #217340 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan jag bli inlagd?
Dina funderingar om att du inte vågar köpa pizza på
samma ställe två gånger i rad och att du ska köpa
skottsäker väst låter inte helt sunt. Det låter som att
du har en släng av paranoia.
Mer
14 år 9 månader sedan #217341 av ak
Svar från ak i ämnet Kan jag bli inlagd?
Köp en lättare väst, ingen skottsäker så sparar du pengar. En väst som skyddar mot knivhugg och slag kostar inte så mycket jämfört med en skottsäker. Chansen att du blir utsatt för skotlossning är oerhört låg.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 9 månader sedan #217346 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Kan jag bli inlagd?
Bra förslag. Det oprovocerade våldet breder ut sig i samhället. Har själv blivit nedslagen på öppen gata. En lättare väst får det bli.
Mer
14 år 9 månader sedan #217387 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kan jag bli inlagd?
Jag tycker du ska prata igenom din medicinering med läkaren... du kanske inte behöver så mycket medicin... en liten dos av en sort kanske räcker för att du ska hålla dig frisk...
Mer
14 år 9 månader sedan #217461 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan jag bli inlagd?
Mitt råd är att ta medicinen igen och särskilt om du skall träffa läkaren för denne upptäcker säkert om du verkar psykotisk. Man skall vara särskilt försiktig att sluta med Leponex, eftersom en psykos kan snabbt flamma upp om man slutar tvärt med medicinen. Samma sak gäller också för Seroquel.