Att bli nekad slutenvård?

Mer
14 år 9 månader sedan #219931 av Tonic
Jag kom på att tänka på gamla saker som hänt för länge sen. Ibland vet man att man inte klarar sig hemma själv på egenhand t ex pga olika tankar som gör det farligt för en själv. Även handlingar.
Har det hänt er någon gång? Dvs, om att bli nekad slutenvård - och speciellt de gångerna ni själva varit hjälpsökande??
Mer
14 år 9 månader sedan #219934 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli nekad slutenvård?
Nej,
har inte blivit nekad slutenvård. Det är inte jag som har
föreslagit slutenvård, i de fall som jag fått det.
Mer
14 år 9 månader sedan #219949 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Att bli nekad slutenvård?
Det har bara hänt en gång att jag velat bli inlagd och fått nej. De hade inte plats till mig, var beskedet. Var så pass snurrig att jag uppfattade att det stod en dödsängel i rummet med en skylt med texten MAX. Nu heter inte jag Max, så det var lite förvirrande och jag grunnar än i dag på vad det var för mening med det. Jag fick pallra mig hem och blev ännu mer psykotisk innan de hade plats till mig två månader senare.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 9 månader sedan #220127 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att bli nekad slutenvård?
Jag har aldrig blivit nekad, men jag har bara sökt hjälp en gång i och för sig. Det har ju talats om
att psykavdelningarna i framtiden bara skall finnas för tvångsvård. Övrig psykvård skall ske i småenheter nära, där man bor med bara 4-5 sängplatser. Det vanligaste inläggningarna idag är nog tvångsvård dvs de som är inlagda vill inte vara det medan de som vill bli inlagda nekas ofta.