PIVA

Mer
14 år 9 månader sedan #225181 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

Geta skrev: Är det sommaren som är besvärlig?
Då när dina ston skulle föla, så verkade du ha fullt
upp med det och mådde bra.


Ja, det är sommaren. Av någon anledning mår jag alltid dåligt om somrarna.

Nu har jag varit inlagd på PIVA i två dygn men blev utskriven idag. Jag skar mig i förrgår igen och fick sy 16 stygn. Jag vet att det inte är bra men kan inte stå emot mina impulser.
Mer
14 år 9 månader sedan #225183 av malin71
Svar från malin71 i ämnet PIVA
Försök stå emot impulserna - de går över och klarar man det ett tag trappas de ner och försvinner....


Kramar till dig :hjärta
Mer
14 år 9 månader sedan #225342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PIVA
Tråkigt att du skurit dig. Blir det mycket självskador framöver kan det vara värt att pröva Leponex, som brukar minska sådana besvär. Har också bäst antipsykotisk effekt av alla antipsykotika.
Mer
14 år 9 månader sedan #225459 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA
Jag har fått kallelse till att träffa en läkare på min mottagning den 23/7 och jag ska föra Leponex på tal då. Fast det bär emot pga viktuppgången. Men Invega verkar inte hjälpa riktigt. Jag hör massa röster hela tiden nästan och det är jättejobbigt. :cry: Så var det inte med Zyprexa.
Mer
14 år 9 månader sedan #225464 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

David skrev: Varför skär du dig? Det är ju helt meningslöst och ökar bara ångesten. Låter märkligt att sedan be om läkarhjälp.


Jag skär mig för att det lindrar ångesten. Ångesten ökar INTE. Att skära sig är bästa botemedlet! Det fungerar bättre än stesolid som jag har vid behov. Och skär man sig så man måste sy måste man be om läkarhjälp även om man inte vill. Så är det för mig i alla fall. /A
Mer
14 år 9 månader sedan #225465 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

malin71 skrev: Åhh - Aspergergirl...... :hjärta

Nu är det Måndag och jag hoppas du fått tag på din läkare. Skriv gärna och berätta hur det gick....


Stora, varma, kärleksfulla kramar till dig

malin


Tack Malin för att du bryr dig så! Tyvärr har inte min fd läkare svarat på mitt mail så jag är ganska besviken måste jag erkänna. Han brukar vara snabb med att svara i vaniga fall. Kanske har han semester... Får jag svar så rapporterar jag här. /A