Hallå!

Mer
14 år 7 månader sedan #239204 av Aspergergirl
Hallå! skapades av Aspergergirl
I måndags blev jag äntligen utskriven så nu är jag hemma. Dessvärre så kunde jag inte hålla mig ifrån självskadandet så igår skar jag mig i armen och fick sy 20 stygn. Jag är så arg på mig själv för detta! Men jag kan verkligen inte stå emot mina impulser till att skära mig. Jag vet inte hur jag ska göra.

Mina röster har dock försvunnit helt och hållet av den nya medicinen (Invega) och det är ju kanon! Jag är SÅ nöjd med Invegan. Den hjälper mig verkligen jättebra.

På måndag blir det ECT igen. Likaså nästa måndag också. Jag får ECT en gång i veckan som det är nu.

/A
Mer
14 år 7 månader sedan #239207 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hallå!
Hej Aspergergirl!
Det är skönt att du hör av dig, när du nu har blivit utskriven.
Har du fått tillgång till DBT?
Mer
14 år 7 månader sedan #239211 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Hallå!
Angående DBT så har jag inte fått den behandlingen. Däremot har jag gått i KBT. Nu går jag dock inte i någon sådan terapi då min psykolog är pappaledig till december. Men jag hoppas att jag åter kan börja i KBT:n när han är tillbaka igen. Var dom närmast har DBT vet jag inte. Tror inte de har det på min mottagning i alla fall. Annars hade det ju varit bra att gå i det. /A
Mer
14 år 7 månader sedan #239241 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallå!
Välkommen tillbaka!

Tråkigt att du har problem med självskada. Om dessa problem fortsätter skulle det kunna vara värt att pröva Leponex, som minskar självskada och självmordsförsök.
Mer
14 år 7 månader sedan #239249 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hallå!
Välkommen tillbaka Aspergergirl! Jag har bara skadat mig en gång, men den gången skadade jag mig rejält, blev akuten ...

Vilken Invegados ligger du? Det är en medicin som jag funderat på att prova...

Vad har du för biverkningar på Invegan?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 7 månader sedan #239252 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Hallå!
På tal om självmordsförsök så gjorde jag ett i somras när jag var inlagd. Jag hade samlat ihop medicin i våras när jag var hemma och när jag var på permission tog jag dem med mig. Detta slutade med att jag tog allihop och det var mest litiumtabletter så mitt värde i blodet steg till 2,7 mot normala 0,6. Detta innebar att jag fick ligga på hjärtintensiven i två dagar. Men jag klarade mig utan några men.

Tyvärr har jag självmordstankar även idag så det kanske skulle vara bra att byta till Leponex som du skrev Admin! /A