Har ni konfronterats med otäcka typer på psyket?

  • /j
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #247866 av /j
jag åt pizza med mitt hem

o det var en hobby kille får det var han

han bomade med sin hand på mitt huvud

med näven tills en kille som hette Roland som bodde

på hemmet sa till han det räcker nu



Hur Hobbie, får det bli och ,, får lov att bli
Var drar man gränsen för hobby? Någon som vet? :joker
Mer
14 år 6 månader sedan #247920 av MsTibbs
Träffade en som satt och stirrade tomt framför sig och zappade tv-kanaler, svarade inte på tilltal, han lös obehagligt. Var en dement som skrek hela tiden också och en vårdare som spelade hiphop skithögt, han snackade massa skit om folk.
Mer
14 år 6 månader sedan #247927 av Erase
Jag var nog rätt obehaglig den vecka jag var på psyket. Talade bara om religion, vägrade svara på vårdarnas frågor. Jag försökte omvända mina medpatienter...
Mer
14 år 6 månader sedan #247930 av Saari
Oftast har patienterna varit trevliga egentligen men många har ett obehagligt sätt. Fast det vänjer man sig med fort och är inte så rädd.

Sådana jag minns från slutenvården som varit obehagliga har varit en kvinna som var arg ofta, började fräsa "håll käften" och skälla på sin hörselhallucinationer antar jag. Men det kändes som att hon kunde tappa kontrollen och då blev jag rädd.

Andra gånger har det handlat om ren mobbing. Någon gubbe som kommit med elaka kommentarer till mig och andra patienter, men när han börjat fälla kommentarer om min vikt så sa faktiskt flera patienter ifrån. Det kändes skönt.

En annan gång var jag på samma avdelning som en kvinna som var manisk och elak. Kallade henne "arga tanten". Hon var på både mig och personal med kommentarer som var riktigt giftiga, om hur vi såg ut. Jag vågade inte vara i korridoren när hon var där för att hon utan någon som helst provokation kunde börja hagla elakheter. Hon höll faktiskt aldrig käft. Det sista hon sa till mig var när jag blev utskriven och skulle lämna avdelningen, min pappa hade kommit för att skjutsa mig till föräldrahemmet som ligger några mil bort. Hon sa att "det skulle inte skada om du gick dit". Jag hoppas att jag aldrig träffar henne igen, inte i ett sjukt tillstånd i alla fall.

Men oftast är patienterna trevliga. Jobbiga, sjuka men ändå vänligsinnade. De har jobbiga saker för sig och destruktiva beteenden men jag känner i regel att ingen vill mig något ont.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #247980 av Frankie
Första gången jag var inlagd, fanns det en tjej/kvinna som aldrig duschade.
Hon var SKABBIG. Hade löss och luktade skit. Hon berättade att hon samlade
på hår som hon hittat i offentliga duschar. Fyfan. Tillsist sa jag åt henne, och
sedan duschade hon faktiskt! :)

Hoppas att hon fått sitt liv på rätsida.
Mer
14 år 6 månader sedan #247982 av Tonic
Ja faktiskt och riktigt illa människor...
Bland annat en man som ville spränga nåt där människor skulle gå åt. Han hade suttit inne i fängelse för att ha sprängämnen hemma något år innan bara. Han talade om för mig att han inte skulle nöja sig med att en eller två dog utan det skulle vara MINST 100. :väggen
Till råga på allt så blev han VÄLDIGT förälskad i mig, skickade brev mellan våra rum och berättade detta även för sin fru - som självklart blev helt förstörd. Hallå där!! :rolleyes: