Efter min första psykos

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 2 månader sedan #272332 av Fantasio
Var illa däran och trodde långt efter den akuta fasen (med vistelse på PIVA) att jag stod i kontakt med Säpo. Detta berättade jag för personalen, men jag blev utskriven efter någon månad.

Jag blev utskriven och hör och häpna: Jag blev inte sjukskriven. Jag tvingades att fortsätta jobba 100 procent. Hur tänkte dem, undrar jag än idag? Jobbet blev lidande. Jag var trött, stressad och rädd.

Det tog inte lång tid, sedan insjuknade jag igen. Jag upplevde det som att de experimenterade med mig. Provade flera sorters antipsykotika utan större lycka. Dessa övergrepp skedde på Vrinnevisjukhuset. Inte förrän jag hamnade på Psykosenhetens avdelning vände det. Där var personalen van vid patienter som mig. Det dröjde inte länge förrän jag fick Leponex. Den medicinen har räddat mitt liv.

Det är skamligt vad okunniga personalen inom psykiatrin (och läkar-klantarna) är. Deras omilda behandling av mig kan ha orsakat permanenta skador...och nu är special-avdelningen nedlagd. Hur ska det gå för mig och mina olycksbröder och -systrar?
Mer
14 år 2 månader sedan #272337 av joy
Svar från joy i ämnet Efter min första psykos.


Ja, vi får väl fortsätta att knapra piller :mrgreen:
Mer
14 år 2 månader sedan #272460 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Efter min första psykos
För att få använda Leponex måste man först ha provat minst två olika antipsykotika och få dålig effekt av dem. I praktiken får man nog prova mer än två olika antipsykotika innan man får Leponex, så det kan ta tid. Leponex är lite besvärligt att använda med regelbundna blodkontroller, så läkarna drar nog sig för att använda det. Konstigt att du så snabbt fick återgå till arbete, vilket jag tycker var konstigt.