Varför får man inte ha 6 när man e inlagd?

Mer
14 år 1 månad sedan #280203 av Nissegossen

MsTibbs skrev:

Nissegossen skrev: Lelo
Jag har aldrig varit med om att någon hade på sig pyjamas i matsalen.

På intaget en gång sade en personal snällt att det inte var bra att jag satt i personalrummet vid frukosttid med endast nattsärken på mig, utan för de andra patienternas skull, skulle jag vara påklädd! :P


Sist jag var inlagd ville de helst att man skulle gå i bara trosor och tröja, för de "hade få byxor kvar"... jag trodde de skämtade och krävde byxor, men ute på avdelningen irrade folk runt i bara korta tröjor/t-shirts och trosor... inga strumpor ens...


Chockad, får genast lägga in mig!
Vad hette sjukhuset sade du och vilken avdelning? :P

Skämt åsido, men sådant är triggande! :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #280213 av Fantasio
"En sak jag inte fattar, är varför man inte får ha pyjamas på sig i matsalen??"

Man ska inte bli förslappad som inlagd. Man ska ha sina rutiner. Dusch på morgonen, klä på sig och bädda sängen. Därför får man inte gå och drälla i pyamas/nattlinne.
Mer
14 år 1 månad sedan #280236 av MsTibbs
Zoegas,

Psykakuten i Karlstad. De sa de hade dåligt om rena kläder att dela ut. Uppenbarligen...
Mer
14 år 1 månad sedan #280239 av Geta
Men har man inte sina egna kläder på sig när man är inlagd på psykiatrisk
klinik? Jag kommer inte ihåg att jag har använt sjukhusets kläder.
Mer
14 år 1 månad sedan #280293 av MsTibbs
Geta,

Det beror på. Första gången jag var inlagd hade jag bara egna kläder, men fick lämna ifrån mig byxorna nattetid eftersom de hade snören längst ner på benen. Andra gången hade jag sjukhusets, för mina bondagekläder med massa remmar och öglor ansågs farliga eller nått... Men jag var iofs inlagd för su-tankar och planer, antar det inte är lika nitiskt med snören och sånt om man är inne för psykos utan planer att ta livet av sig...