knark på psyket

  • sunshine
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #282712 av sunshine
knark på psyket skapades av sunshine
Tycker ni man ska anmäla om man ser patienter knarka på en sluten avdelning? Eller ska man tigande se på? Situationen är inte enkel. Det smugglas in en hel del. Är man själv inlagd så vill man inte vara tjallare. Samtidigt som man tycker det är helt galet att personalen inte har bättre koll.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #282713 av vnv
Svar från vnv i ämnet knark på psyket
Svårt dilemma. Men jag tycker Du skall informera personalen trots allt...men gör det diskret och var noga med din anonymitet.
Var rädd om Dig!!

/ tycker vnv
  • sunshine
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #282715 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet knark på psyket
Ja men jag är rädd att patienterna ska komma på att det är jag som berättat. Vad händer mig då? Det finns en ute plats där de röker på minst en gång i veckan. Det finns de som har permission som tar med in. En kille hade varit utan knark i över ett år, men trillade dit då en annan bjöd. Det är så ledsamt. Men tack jag ska vara rädd om mig..
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #282765 av
Svar från i ämnet knark på psyket
på beroende centrum i örebro har jag sett folk som drogat.. rökt hasch har dom gjort i rökrummen..
dom fick springa runt i i olika rökrummen för att dölja hasch doften...subutex var det också en som var där 1 gång och satt och sa att hans tjej skulle smuggla in åt han..
  • sunshine
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #282770 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet knark på psyket
Detta handlar om ett rättspsyk där säkerheten borde vara hög. Visst patienterna kollas med urin prov emellanåt, men läkarna konstaterar att det är spår ämnen från tidigare bruk. Det finns en patient som blev flyttad till ett annat psyke efter provtagning som de uppenbarligen kunde se hade använt droger. Själv är jag inte kvar på psyket längre nu. Men var där en relativt lång period. Under de första månaderna märkte jag ingenting, men sen fick killarna förtroende för mig och haschade öppet framför ögonen på mig. De här killarna är snälla och fina kompisar, men dom har ett problem. Många sitter ju inne pga knarkpsykoser bl.a. Tycker det är oerhört skrämmande att det verkligen är så här det ser ut på psyken. Det är inte enkelt att ange sina kompisar. Hur det än är så blir man till en familj när man sitter inlåst länge och lär känna varandra och lär tycka om alla.
Mer
14 år 4 veckor sedan #282843 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet knark på psyket
Eftersom du inte längre är inlagd, så drabbas du själv inte längre av problemet. Du kanske skulle kunna skriva en anonym insändare i en tidning om problemet, men skriv ganska allmänt så att ingen kan identifiera dig.