knark på psyket

  • sunshine
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 veckor sedan #283588 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet knark på psyket
Tack admin för tipset. Kanske jag skriver en insändare.
Sen tycker jag att det finns förutfattade meningar om människor som sitter/suttit på rättspysk. Alla är faktiskt inte knarkare och alla har inte begått våldsbrott. Själv hade jag turen att hamna där efter att ofredat människor verbalt sk stalking. Ja jag säger turen.. annars kanske jag inte hade fått den vård jag behövde och fortfarande haft vanföreställningar. För vården innan var katastrofal. Har lust att skriva lite om den också.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 veckor sedan #283737 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet knark på psyket
Förr tog de urinprov på mig och gick igenom väskorna. Nu känner de mig så pass bra och litar på mig så jag har inte behövt lämna pissprov eller något sånt. I början fick inte min dåvarande pojkvän hälsa på mig för någon hade sagt till läkaren att han knarka.
Mer
14 år 3 veckor sedan #283745 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet knark på psyket
Jag har varit med och visiterat patienter både på rättspsyk och på akutavdelning där vi funnit olika typer av knark. Givetvis hittade vi inte allt, utan i bland smugglades det in. Tyvärr är det väldigt svårt att hitta ibland. Det var definitivt svårare att hitta på rättspsyk då de patienterna var duktigare på att dölja. Där kunde man hitta under innersulan på skor, medan andra avd kunde personer komma med knarket direkt i fickan och tro att vi inte skulle visitera... Vet också att det på rättspsyk smugglades i ändtarm osv...
Mer
14 år 3 veckor sedan #283860 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet knark på psyket
jag har blivit visiterad ett par gånger, främst på ställen där de inte känt mig än. Och då har jag väl tyckt att det varit jobbigt, samtidigt som jag kunde förstå att det gjordes. De flesta gjorde det ändå respektfullt och då gick det väl att stå ut med. Sedan när personalen lärt känna mig har jag sällan blivit visiterad, eftersom de vetat att jag inte gör sånt där. Och då har jag tyckt det känts tillitsfullt och bra, att jag fått ett förtroende som jag måste förvalta. I det läget tror jag det hade blivit destruktivt om jag blivit visiterad hela tiden, får man inget förtroende finns det liksom inget skäl till att försöka hålla det uppe. Stor risk för att jag i såna fall försökt smuggla in saker eftersom "ingen ändå litade på mig".
Mer
14 år 3 veckor sedan #283874 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet knark på psyket
Jag har bara blivit visiterad av polisen när de tog in mig en gång, var berusad, psykotisk och försökte stjäla något jag inte minns vad längre (fast det står säkert på böterna jag fick). Annars går de ibland genom sakerna man har med sig, ibland inte, beror på om de har tid eller inte, eller om det hänt något, då blir de också mera allerta. Oftast har jag dock med mig något vasst, till och med under tiden jag inte skar mig (ett halvår ungefär), gammal vana bara, går alltid omkring med något vasst även om jag inte skulle ha chans att skära mig dit jag är på väg, ett jävligt beroende är vad självskadande är.

Knark har jag inte sett på avdelningen, dock tog de min vodka när jag kom in med polisen, och jag har inte fått tillbaka den, säkert för att de anser att jag inte ska dricka, men OM jag nu skulle vilja dricka så är det lätt att bara gå till Alko, så whatever, däremot har jag inte druckit vodka i stora mängder sen polisen tog mig, när jag nyktrade i insåg jag hur idiotiskt jag uppfört mig.
Mer
14 år 3 veckor sedan #283955 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet knark på psyket
sunshine,

Hur länge fick du vård där?