Förra året var jag

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #388056 av
Förra året var jag skapades av
inlagd 3 gånger nu senast slutet av oktober till mitten av januari. Även tvångsvårdad ett litet tag för de trodde jag skulle åka hem och begå självmord. En av det gångerna var för att mixa med min medicin men det blev inte bättre av det.

Nu vill fick jag ett brev från försäkringskassan som vill mötas och diskutera jobb.

Tror inte jag klarar ett jobb.

Å andra sidan om de utförsäkrar mig ser jag det som att jag är frisk. Och då behöver jag ingen medicin eller samtal och kontaktperson.

Så på sätt och vis hopppas jag att de gör det för jag vill inte ta min medicin längre ändå. Om jag sedan får fler psykoser så får det vara så, jag bryr mig inte längre. Inte för att jag är symptom fri nu heller.

Jag är nära att skita i det här och bara stanna i min lägenhet eller göra slut på det.

Det är ändå ingen mening med det.
Mer
13 år 3 veckor sedan #388058 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förra året var jag
Hej Gästen!

Det låter jobbigt! Har du ingen som stöttar dig?
Det är väl inget som säger att du ska bli utförsäkrad på grund av det här mötet.
Mer
13 år 3 veckor sedan #388098 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förra året var jag
Gäst,

Vilken diagnos har du? Schizofrenidiagnos gör att man har lättare att få sjukersättning, därför att arbetsförmågan är oftast nedsatt. Skaffa dig ett Personligt Ombud, som kommunen håller med och det är gratis, som kan hjälpa dig mot Försäkringskassan och som kanske kan hjälpa dig att överklaga beslutet. Många orkar inte själva med att bråka med Försäkringskassan.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #388107 av
Svar från i ämnet Förra året var jag
Jag har schizofreni diagnos.
Mer
13 år 3 veckor sedan #388419 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förra året var jag
Skaffa dig genast då ett Personligt Ombud som kan hjälpa dig med kontakten med Försäkringskassan och kanske överklaga deras beslut. Du borde kunna få sjukersättning om du har schizofreni och har du ett Personligt Ombud så kan du kämpa för din rätt på ett helt annat sätt än om du är ensam. En här fick sjukersättning efter överklagande med hjälp av ett Personligt Ombud.