Magnus, (Gabriella), (Jesus Kristus) är inlagd

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #390785 av trance

PSR skrev: Lite olyckligt att femininisering av män sker på samhällsnivå i Sverige. Vi får inte vara "man's men". Dessutom sker systematisk marknadsföring för att bli bög. Egentligen logiskt sammanbrott att man skulle vara bög bara för att man inte sätter på tjejer. Poängen är att den biten är svår och jobbig att förhålla sig till. Tjejernas åsikter om att de inte kommer bli påsatta är förstås totalt ointressant i sammanhanget.


det låter iofs som väldigt mycket skitsnack.
Mer
12 år 11 månader sedan #390801 av Melun
Skitsnack ja,tyvärr.
Snarare handlar det här om behovet och tävlingsinstinkten som män oftas har,av att antingen ha det "värst" eller "bäst".
Det har ju gjorts forkning på hjärnan och vad jag hörde så upplever kvinnor generellt mer ångest,sorg och smärta.Det är mycket starkare och påtagligare för kvinnor än för män.
Så tyvärr håller det inte det där.
Tror inte män lider mer än kvinnor som stämplats med schizofreni.Tror många ggr det är tvärtom.Män har tydligen även lättare att stänga av,generellt.(om jag inte minns fel)
Men det finns variationer bland mäns hjärnor också,En del mäns hjärnor kan vara lite mer lika kvinnors hjärnor.Men att män skulle lida mer kan vi avfärda på studs.Snarare det omvända utifrån detta.
Så nu kanske ni kan sluta skylla på "kärlingsjuka"
Blev lite OT nu.
Mer
12 år 11 månader sedan #390803 av Melun

PSR skrev: Nä, inte ens det. Hormonrubbning och att man krackelerar mentalt är ju inte ens i närheten samma sak. Bakläxa och gör om från början som vanligt!!

Tror det kan vara svårt att förstå om man inte varit med om det själv. Kvinnor förstår det garanterat inte. Förmodligen inte män som har mycket funktionalitet inom relationer heller för den delen. Handlar nog mest om oss som i princip har noll funktionalitet vad gäller att ha relationer med tjejer. Jag har blivit falskt anklagad för att vara homo så många gånger att jag är på gränsen till att bli aggressiv när det händer. Brukar säga att jag är autistisk och att jag aldrig skulle klara relationer för att inte lämna något utrymme för tvivel.

Men hormonrubbning påverkar psyket och om man mår för dåligt psykiskt läcker det väl ut i kroppen,i form av hormonrubbning,sköldkörtelproblem och andra fysiska sjudomar.Det är väl så man kan mäta graden av av hur pass illa däran man är,bla.Hos kvinnor blir testosteronivåerna högre av stress,sömnbrist och dåligt psykiskt mående.Hos män kanske det blir tvärtom?
Mer
12 år 11 månader sedan #390807 av Geta
Kvinnor får oftare fibromyalgi än vad män får. Det är väl typisk "käringsjuka"?

Nu slog censuren till. Jag skrev k ä r i n g s j u k a.
Mer
12 år 11 månader sedan #390812 av Geta
En ensam man är dubbelt så ensam som en ensam kvinna som brukar ha
ett större nätverk omkring sig.
Mer
12 år 11 månader sedan #390826 av Melun
Geta,

Finns sjuka kvinnor som saknar nätverk. Psykiatriska _diagnoser_ skapade av män ja. Kanske säger en del iof.