Moment 22..

Mer
12 år 9 månader sedan #408021 av zoegas
Moment 22.. skapades av zoegas
Dr:s ord,, "Jag vill lägga in dig för jag tror du är en tickande bomb som skulle kunna ge dig på brevbäraren eller vem som helst."
Han skötte ju då sitt jobb eftersom han anade aggressivitet.. Jag svara sanningsenligt och sade att jag skulle aldrig ge mig på en främling utan anledning. Och faktum är att jag aldrig slagit på någon någonsin. Men blev inlagd ändå pga min aggressivitet på ett sinnessjukhus, ett ställe jag förknippar med ångest och smärta.
Sen när jag blir utsläppt så går jag till en psykolog som säger "Anledningen till att du är sjuk är för att du är rädd för din egen aggressivitet." Fan vad konstigt då!?

Och man blir inte av med dem heller.. De har ju laga rätt att behandla en på detta vis.

Och inte nog med det.. Enligt Admin1 så skapar dubbla budskap paranoia!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 9 månader sedan #408050 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Moment 22..
Visst är det knäckande att läggas in. Det kan ge ökad paranoia, depression och jag-vet-inte-vad. Det är väl egentligen en bieffekt, men i det här fallet ville nog samhället, i form av en psykiater, straffa din ökande aggressivitet och därmed försöka minska den. Skadorna på självförtroendet och stoltheten ska väl göra en ödmjuk och lätthanterlig. Om man lyckas. Annars blir man överdrivet misstänksam och konstig. Och djupt olycklig. Känner inte sig hjälpt av vården, utan stjälpt.

Meningen med inläggning är väl att hjälpa. Att kunna erbjuda en tillfällig, trygg plats, så man kan vila upp sig från sina psykiska spökerier. Men, som allt så har det sin baksida, som jag redan nämnt.

Att försöka få vården att erkänna sina fel eller att till och med betala för sina fel, är omöjligt enligt min erfarenhet. De har skrivit så mycket smuts i sina journaler att man framstår som en lallande idiot i jämförelse med läkaren. Det är mycket svårt att formulera sig så att man kommer någon vart.

Vet inte om klyschan [i:2i6e6ghr]ta det som en man[/i:2i6e6ghr] eller [i:2i6e6ghr]betala och se glad ut[/i:2i6e6ghr] är passande. Det är ju manligheten som skadas av ett sånt här bemötande som du fått. Du riskerar att tvivla på vem du är och hur du ska göra. Aggression bestraffas. Vad göra istället när ilska (kortvarigt) är ett naturligt svar? Jag vet inte. Jag är en mes som har svårt att bli arg eller att gråta. Kanske kan en psykolog komma med ett bättre svar än en datornörd.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 9 månader sedan #408323 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Moment 22..
Det måste ha varit länge sedan detta inträffade, därför sinnessjukhusen lades ner för 20-30 år sedan. Aggressivitet kan uppträda i samband med att man blir psykotisk. Psykiatrin kan tolka aggressivitet som tecken på psykos och att man behöver bli inlagd.

Ingen annan här har fått förklaringen att rädsla för den egna aggressiviteten gör att man blir sjuk. Jag fattade också som att du inte var medveten om att du var aggressiv, så hur skulle du kunna vara rädd för det? Jag tycker att du kan bortse från psykologens förklaring och då existerar inget moment 22 och livet blir lättare för dig. Psykologi är ingen exakt vetenskap och olika psykologer kan ha olika tolkningar av ens beteende.
Mer
12 år 8 månader sedan #412621 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Moment 22..
Jag mena givetvis "psykiatrisk avdelning" När jag sade sinnessjukhus. Men "psykiatrisk avdelning" är ett lika stort skämt som ordet "brukare" för mentalpatient. Ordet "brukare" syftar ju på att man är någon som använder psykiatrin. Men vem fan gör det? Man är ju tvingad till det.. Fint att du tycker jag ska bortse vad psykologen säger till mig när samhället betalar honom 1000 kronor i timmen för hans "tjänst". Den muppen har också gjort klart för mig om en minimum kontakt en timme i veckan. Om jag vägrar säger han att han lämnar det vidare till överläkaren som älskar att ljuga mig till LPT.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 8 månader sedan #412622 av Geta
Svar från Geta i ämnet Moment 22..
Varenda gång som jag har blivit inlagd, så har det varit frivilligt och det har varit
åtskilliga gånger.
Mer
12 år 8 månader sedan #412627 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Moment 22..

Geta skrev: Varenda gång som jag har blivit inlagd, så har det varit frivilligt och det har varit
åtskilliga gånger.

Vält ett glas vatten.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻